Sv: Svineinfluensa, er du bekymret?
Opprinnelig lagt inn av oda12, her.
Tar MMS - og er ikke bekymret.

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.
Har ikke lyst til å bekymre meg, og er litt sånn... 
Men bekymringsfrie meg gjenkaller besteforeldres skrekkfortellinger fra spanskesjuka, og oppdager i tillegg stadig scener fra Det kom et skip til Bjørgvin og Trifidenes dager inni hodet. Og så tar jeg meg selv i å legge fluktplaner til hytta, eller kanskje vi kan dra på en mange måneder lang telttur i fjellet? Godt det snart er sommer, så kan man overleve på bær og røtter. Kan jo ikke risikere å måtte på butikken midt i flukten. Men ellers er jeg helt kald og rolig, bare så det er sagt. 
Hvor ble det av tråden til Mei om hermetikklagre? Her bør noen ta ansvar og dra den opp igjen slik at vi kan inspirere hverandre til å lage bomberom med alt man kunne trenge i tilfelle svartedauden.
Opprinnelig lagt inn av Maz, her.
Da er jo det akkurat det scenariet de var redd for med fugleinfluensaen tidligere.
Leser nå at de snakker om en kombinasjon av svin, fugl og menneskevirus. (ikke svin, gris og menneske som VG sa i går). Da er det jo omtrent det samme som spanskesyken. De fikk vel sjekket det viruset pga mennesker begravd i permafrost og preservert for noen år siden, så det er ikke bare synsing.
De gravde opp spanskesyken, og nå begynner noe lignende å spre seg igjen? :/paranoid:
Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.
Nå har WHO gradert opp til 5 på skalaen.
Jeg vurderer å øke opp matlageret, samt kjøpe lommetørklær, nesespray og noen nye DVD-er eller spill for å sikre en eventuell syk mor litt sovetid. Influensa er kjipt.
Veldig bra perspektiv! Media hauser opp alle som dør, men de fleste kommer jo bare til å bli litt syke, og det er jo kjipt i seg selv.
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Ja, jeg er også redd skikkelig farlige pandemier altså. 
Hva heter det når man har totalt ubegrunnet angst for farlige ting? _____fobi?