|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)
Du har jo ikke sett serien, Irma. Jeg mener at de får bevist mange av evnene sine i serien, det er jo det serien handler om. Jakten på den 6. sans. Men at det er opp til seerne selv å avgjøre hva de tror. De trekker ingen konklusjoner.
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Og her har jeg gått og trodd at (vitenskapsorienterte) realister syntes det var hele poenget å oppklare (hittil) uforklarlige fenomener med kunnskap og innsikt og litt prøving og feiling... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#4 |
|
Ekvilist
|
For meg dreier bevis og dokumentasjon om nøytralitet, statistikk og kompetent håndtering av data. Dette må etter min mening skje i andre former enn et underholdnigsprogram på TV for at man skal kunne snakke om bevis. Det betyr ikke at jeg mener det ikke skjer uforklarlige ting, jeg synes bare at det er synd at man siden det tross alt er et stort marked økonomisk og behandlingsmessig ikke får skilt klinten og hveten.
|
|
|
#5 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Nå motsier du deg selv. Det fremkommer ingen beviser hvis de lar seerne trekke sine egne konklusjoner.
Nei, jeg vet ikke hva jeg snakker om når det kommer til denne serien. Men jeg kan relativt mye om underholdningsindustrien generelt, og hvordan man kan vinkle ting for å få de svarene man vil. Jeg tror heller ikke at de er sprayet med giftgass eller nødvendivis ledet veldig bevisst av TVNorge og filmteamet, men mange av menneskene rundt dem vet de rette svarene og kan avsløre seg med ubevisste bevegelser, ansiktsutrykk, måten man ordlegger seg på osv.
Med fare for å fornærme deg dypt og inderlig - nei, det syns jeg absolutt ikke det gjør. Hvertfall ikke basert på hva du har skrevet om emnet før, og hvordan du har skrevet det.
|
|
|
#7 |
|
Bedreviter
|
Ja, angst for uforklarlige fenomener er det som kjennetegner vitenskapsorienterte realister mest. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Med & uten trylleformel.
|
Jeg slår ikke, bare kiler.
|
|
|
|
#9 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Aha, så det var altså meningen at vi skulle le.
|
|
|
#10 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Signerer her
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|