Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-05-09, 13:17   #11
Amelie
Med & uten trylleformel.

Amelie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Jakten på den 6. sans (mini-undersøkelse)

Opprinnelig lagt inn av Irma

Jeg ser generelt lite på TV, og har ikke sett et sekund av dette programmet. Jeg leste mye om denslags i barnealder, og føler vel at jeg er ferdig med det.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Dersom mange har en sjette sans eller evner som de kan bruke positivt, så kan jeg ikke skjønne hvorfor man ikke skulle ønske å dokumentere det. Jeg kan ikke komme på en eneste god grunn egentlig. Kanskje at det uansett er et marked?

Du har jo ikke sett serien, Irma. Jeg mener at de får bevist mange av evnene sine i serien, det er jo det serien handler om. Jakten på den 6. sans. Men at det er opp til seerne selv å avgjøre hva de tror. De trekker ingen konklusjoner.

Og Esme, det er et underholdningskonsept ja - men du og flere andre her som nekter å se serien, kan umulig vite hva dere snakker om uten å ha sett flere episoder av serien. Det blir for enkelt å lukke øynene og si at vi som er positive til serien blir lurt trill rundt.

F.eks episoden igår, da alle 4 gjenværende deltakerne ble fysisk dårlige/holdt på å trekke seg - av å være på stedet der en massemorder i England hadde drept flere kvinner, og senset at også noen var begravet under jorda der de stod - DERE kan si det var skuespill eller at filmteamet sprayet giftige gasser på dem. Men dere så det ikke, dere har ikke fulgt deltakerne - så dere vet ikke helt hva dere snakker om. Og det er vel det som er poenget mitt. Det kan være lett å le av en serie som handler om overnaturlige ting, når en ikke har fulgt med selv.
Jeg ser også på serien (og alternativitet generelt) med skeptiske øyne og kritisk hode - og sluker ikke det hele rått. Likevel lar jeg meg ofte overbevise, uten at jeg har noen grunn til å bli betraktet (evt føle meg) som naiv eller lettlurt.

Dessuten kan det hende at det er svært skremmende for en vitenskapsorientert realist at uforklarlige fenomener forekommer. Så det er mest lettvint å ikke oppdatere seg på den fronten.

Nå får jeg sikkert mange kommentarer, men jeg kan ikke svare på en god del timer.

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.