|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjenDer synes jeg Bønna har et godt poeng; "De som er norske statsborgere". Mulig er dette en avsporing, men mange innvandrere er jo tross alt norske statsborgere. Er det ikke da naturlig å vifte med et norsk flagg fremfor noe annet på 17.mai? Når opprinnelseslandet feirer sin nasjonaldag så er det selvfølgelig naturlig å bruke dette landets flagg og ikke det norske. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
guru advisor
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg prøver etter beste evne å forstå hvorfor det er så viktig for noen at man bare har norske flagg på 17.mai.Jeg klarer ikke å se det. Nasjonaldag, ja. Til ære for våre forfedre, ja. Det er fest, ja. Fest for alle, ikke sant? Hvis jeg ser andre flagg i 17.mai-toget blir jeg glad. Jeg syns flagg er spennende, for meg er det et festsymbol.
Hva mener du med denne siste setningen? At de som føler seg velkomne i Norge ikke har et behov for å huske sitt opprinnelsesland? For meg blir det fullstendige motsetniger. Sist redigert av Minerva : 14-05-09 kl 15:03. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjen
Jeg har fått med meg det med ytringsfriheten og at det er latterlig med et forbud. Jeg undrer meg bare på hva som er motivet bak å ønske å gå med et annet lands flagg på en bestemt nasjonalsdag. Om det er Norge eller Gambia er helt uvesentlig. For meg, iallfall. Har ikke sett til nå at noen har gitt gode svar på hvorfor folk har et sterkt ønske om å bære sitt eget flagg akkurat denne dagen i året.
Men hvorfor er det viktig å ha andre flagg med i feiringen av den norske grunnlovsdagen? Enig med deg i at det er er OK hvis man tenker at det bare er en "festdag," og det ødelegger ikke min glede over dagen om jeg skulle slumpe til å se et kinesisk flagg i toget. Jeg blir bare forundret. That`s it. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|