|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#261 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjen
Din amerikanske nabo har kanskje litt tilknytning til Norge siden han bor her? De som er norske statsborgere er det ikke naturlig at de feirer med norsk flagg? Jeg synes det hvertfall. Det er dagen man feirer det norske. |
|
|
|
|
|
#263 |
|
This is normal!
|
Nei, nå må du lese hva jeg skriver altså. Det er disse formuleringene "passer best" og "mest naturlig" jeg reagerer på. Hva som passer best og er mest naturlig er etter min mening mye opp til den som skal bære flagget. Jeg går ikke med flagg 17. mai, men hvis jeg skulle gjort det, ville jeg valgt det norske fordi det er mest naturlig for meg, siden jeg er født her og så vidt jeg har oversikt over har forfedrene mine her. Jeg ville ikke valgt det islandske, for der har jeg bare vært på en jobbtur en 5-6 dager. Ja, jeg tror jammen det ville føles unaturlig for meg å gå med det islandske flagget 17. mai. Tenk det.
|
|
|
|
#264 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjenDer synes jeg Bønna har et godt poeng; "De som er norske statsborgere". Mulig er dette en avsporing, men mange innvandrere er jo tross alt norske statsborgere. Er det ikke da naturlig å vifte med et norsk flagg fremfor noe annet på 17.mai? Når opprinnelseslandet feirer sin nasjonaldag så er det selvfølgelig naturlig å bruke dette landets flagg og ikke det norske. |
|
|
|
|
|
#265 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg har som tidligere nevnt ingenting imot andre nasjoners flagg denne dagen, men jeg synes det er litt merkelig å si at det er like naturlig med (f.eks.) amerikanske flagg som norske? |
|
|
|
|
|
#267 |
|
Bedreviter
|
Men da lurer jeg veldig på hva det egentlig er du diskuterer? Du vil ikke forby andre nasjoners flagg i 17. mai-toget, og mener med andre ord at folk må få vifte med det flagget de selv ønsker? Du synes bare at det norske "passer best". Det er jo helt greit å mene det, men det har liksom ikke så mye for seg. Sånn praktisk sett. |
|
|
|
|
|
#268 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Disse flaggene igjenJeg trodde også, som bønna, at vi diskuterte om andres flagg er passende på nasjonaldagen? Det er vel et stykke derfra til å ville forby? Sist redigert av Skremmern : 14-05-09 kl 13:25. |
|
|
|
|
|
#269 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjenJa, vi diskuterer vel hva som er passende, ikke om det skal bli forbud mot andre flagg. |
|
|
|
|
|
#270 |
|
Passiv
|
Jeg kjenner at jeg kommer til å ha dette innlegget med meg mens jeg humrer meg gjennom dagen. Veldig bra.
Det er hvis dere er uenige med meg dere er dumme. |
|
|
|
#271 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Disse flaggene igjenFra Embs: "Det er disse formuleringene "passer best" og "mest naturlig" jeg reagerer på." Sist redigert av bønna : 14-05-09 kl 13:47. |
|
|
|
|
|
#273 |
|
Ustabil
|
Det er i alle fall ÅPENBART at du har nedlatende holdninger til finner. Du skriver faktisk landsnavnet deres med liten forbokstav. Jeg er RYSTET! En sånn klar oppvisning av forakt... at det går an. |
|
|
|
|
|
#274 |
|
Deltidsmamma
|
|
|
|
|
|
|
#275 |
|
By the Sea
|
|
|
|
#276 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Disse flaggene igjenEr det greit å svare uten å ha lest denne ørtn sider lange tråden? |
|
|
|
|
|
#278 |
|
flisespikker
|
Egentlig ikke. Eller jeg synes i alle fall det er mest naturlig å lese diskusjonen før man deltar i den, men jeg vil jo ikke forby noen å gjøre noe annet. Det får nesten være opp til den enkelte hvordan det føles riktig for dem å diskutere (enten det er med å høre på hva andre sier før de selv svarer eller ikke), og vi er jo tross alt for ytringsfrihet, ikke sant?
|
|
|
#279 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Disse flaggene igjenJEG syns det er greit å svare på hovedinnlegget uten å lese alt, dersom man sier fra om at de er det man gjør.
|
|
|
#280 |
|
flisespikker
|
Men du er jo bare redd for at noen skal bli lei seg, var det ikke sånn det var?
|
![]() |
|
|