|
|||||||
| HPs vevstove Forum for datasnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Laptop - hva trenger jeg?Kjøper du en PC som kommer med Windows Vista, må du ha 4 GB RAM. Da Vista kom på makedet var det vanlig med 1 GB RAM. Jeg tror PCene på teknisk museum er raskere enn disse. |
|
|
|
#2 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Laptop - hva trenger jeg?
:noterer ivrig:
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Enkelte mini-PCer kommer med XP. Man kan også kjøpe nedgradering fra Vista til XP. Det koster vel 1000 kroner, men med fasit i hånd lurer jeg på om det kanskje hadde vært verdt investeringen. |
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eller oppgradere til Windows 7? Da kan man ha dette gratis fram til mars 2010. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Passiv
|
Det hevdes at Windows 7 er det raskeste operativsystemet av XP, Vista og 7. Men hevdet ikke Microsoft at Vista ville være raskere enn XP? Microsoft skryter i alle fall fremdeles av at Vista er den største suksessen noensinne. |
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Laptop - hva trenger jeg?Hvor mye penger har du tenkt å bruke? Er det uaktuelt med mac?
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Minst mulig...
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er sjeldent at et nyere OS er raskere enn en eldre versjon - her har man blant annet tilpasset funksjonalitet i henhold til kraften på maskinene. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Passiv
|
Tja, enten er det psykologi, eller så har man erfaring med begge operativsystemene. Jeg har XP på jobben, og Vista hjemme. Jobb-PCen er en eldre modell, men den er langt raskere enn enn den kraftigere laptopen som kjører Vista. Det er ikke mange store bedrifter som har gått over til Vista. Grunnen er åpenbar. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|