|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Passiv
|
Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)
Jeg er også motstander av dødsstraff, men jeg er heller ingen tilhenger av at noen utnytter motstanden mot dødsstraff for å slippe unna. Jeg synes også det blir feil å trekke inn Martines foreldre i saken. En sak skal styres av generelle prinsipper, ikke av pårørendes meninger. |
|
|
|
#2 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Men hvis Storbritannia gjør dette, så overlater de egentlig ansvaret til Martines foreldre. Da blir det opp til dem å begjære dødsstraff eller ikke. Storbritannia har ingen garanti for at foreldrene ikke begjærer dødsstraff, og altså mener jeg at de ikke kan overlate saken til Jemen.
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Jeg tenkte mer på at Storbritania ikke kunne inngå en avtale med Martines foreldre om at de ikke krever dødsstraff for å overlate saken til Jemen. Det er uansett ikke sikkert at domstolen vil ta Martines families ønsker til etteretning. Ved å starte sak i Storbritania og true med å sende saken over til Jemen, overlater de ansvaret til den tiltalte, som selv kan velge hva han vil gjøre. |
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|