Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ang. dødsstraff (Martine-saken)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-09, 13:07   #12
Nebbia
Passiv

Standard

Sv: Ang. dødsstraff (Martine-saken)

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg synes dødsstraff er alldeles barbarisk, og er helt på linje med Storbritannia i denne saken. Er det en fare for dødsstraff, så skal ikke saken gjennomføres i Jemen.

Hvordan kan man være helt bombesikre på at foreldrene til Martine ikke begjærer dødsstraff hvis man har valget? Ikke alle har samme innstilling til dødsstraff som meg, og fyren har etter all sannsynlighet drept datteren deres uten grunn.

Jeg er også motstander av dødsstraff, men jeg er heller ingen tilhenger av at noen utnytter motstanden mot dødsstraff for å slippe unna. Jeg synes også det blir feil å trekke inn Martines foreldre i saken. En sak skal styres av generelle prinsipper, ikke av pårørendes meninger.

Jeg synes Storbritania kunne anlagt sak mot ham, og anmodet ham til å møte opp frivillig ettersom Jemen ikke vil utlevere ham. Hvis han ikke imøtekommer anmodningen innen x antall uker, burde Storbritania oversende saken til jemenittiske myndigheter.

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:43.