|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Bjarne Håkon Hansen
Jeg har vært borti svært lite forskjellsbehandling i det offentlige helsevesenet altså, omtrent det eneste unntaket er kongefamilien egentlig.
|
|
|
#2 |
|
rakkarpus
|
Kan du snakke på vegne av det offentlige helsevesen altså |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Mother of Dragons
|
Nei, det var da åpenbart at det var en personlig erfaring.
Hva med Bondevik?
Sludder. Akuttmottakene er fulle av folk som har fått illebefinnende og så blir undersøkt der før de enten blir lagt inn eller sendt hjem.
|
|
|
#4 |
|
rakkarpus
|
Ville en person med psykiske problemer fått en psykiater sendt opp til hytta si for behandling? Andre med psykiske problemer blir ikke tatt inn på en psykitarisk akutt-avdeling hvis de ikke har prøvd eller truet med å ta sitt eget liv, eller de må vente i et halvt år på psykolog-hjelp ved DPS. Sist redigert av Ine : 21-06-09 kl 15:48. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det var ikke Bondeviks hytte de var på, det var psykiaterens.
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Aner ikke noe om denne saken og derfor uttaler jeg meg ikke om det.
Tøys. Det er masse pasienter som ligger inne pga utredning på grunn av muskel-skjelett-plager. Jeg aner ikke hva slags bakgrunn du har, men det virker ikke som at du har jobbet mye på sykehus i hvert fall.
|
|
|
#7 |
|
rakkarpus
|
Og bare fordi du er uenig med noen omtaler du andres meninger som tøys og sludder Sist redigert av Ine : 21-06-09 kl 19:35. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Mother of Dragons
|
Har jeg sagt at helsevesenet er uten feil? Nei.
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg sa at mine erfaringer er personlige. Det er du som kommer med generelle påstander om helsevesenet. Uten å si noe som helst om hva du bygger påstandene på. Er det noen som er arrogant her så er det deg.
|
|
|
#10 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
|
|
|
#11 |
|
Protonterapeut
|
Hadde du hatt de samme symptomene som Navarsete er jeg helt sikker på at du hadde fått nøyaktig samme behandling!
|
|
|
#13 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Av de pasientene som ligger på akuttmottaket på grunn av illebefinnende kommer svært mange direkte inn og ikke via legevakten.
|
|
|
#15 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Bjarne Håkon HansenJeg synes ikke det er så ille om politikere kjappere blir undersykt når de er syk, som det at helseministeren ringer og bruker tyngde i hytt og pine for venner og familie. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Kidding, right?
|
Jeg husker en statstråd som kom med en unge da vi var i turnus, der ungen hadde skadet hånden og det var tatt røntgenbilde. Spørsmålet var om det var brudd eller ikke; så de satt og ventet på å komme tilbake til legen for endelig dom. Det var 6 timers kø... jepp, vinteridrettsdag på en lokal skole... En forfjamset sykepleier kom da til min kollega og fortalte oppskjørtet at Statsråden (som var A-kjendis dengang) bare ønsket et ja/nei-svar - om kollegaen min bare ville se kjapt på bildene? Kollegaen min bare hevet øyebrynet og proklamerte at "Om det var noen som burde ha interesse av å se hvordan helsesvesenet fungerte i praksis, så var det da han! Sitt og vent!"
|
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Fornøyelig. Sånt er jo helt herlig og det er på sin plass. Da begynner det å komme litt fakta på bordet her da. Godt at det er slik de fleste av oss velger å tro at det er. Det at det er en lik tilgang på helsetjenester enten man er statsråd eller mannen i gata. |
|
|
|
#18 |
|
Mother of Dragons
|
Jepp. Jeg har også hatt pasienter som med tydelig hensikt fortalt om slektninger som er statsråder og sykehusdirektører og slikt og de får nå aldri hverken bedre eller dårligere behandling enn andre.
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Jeg har en eks som kjenner sekretæren til Storberget. Selv ikke det hjelper. |
|
|
|
#20 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Det du skriver er jo bare tullball. Jeg anbefaler deg å lese det Esme har skrevet, men denne gangen leser du hvert eneste ord, ikke bare halvparten.
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|