Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bjarne Håkon Hanssen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-09, 19:12   #21
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bjarne Håkon Hansen

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

At folk med muskelsmerter ikke får innpass hos revmatologer, er kanskje ikke så rart - jeg trodde de holdt på med ledd, jeg.

Det er vel ortopeder?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 19:13   #22
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er helt utrolig at toppolitikere i Norge ikke har bedre vurderingsevne. At han ikke forstår at det er å tråkke over en grense og at han blander roller er helt hårreisende, egentlig.

Gammel 21-06-09, 19:53   #23
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Aner ikke noe om denne saken og derfor uttaler jeg meg ikke om det.

Tøys. Det er masse pasienter som ligger inne pga utredning på grunn av muskel-skjelett-plager. Jeg aner ikke hva slags bakgrunn du har, men det virker ikke som at du har jobbet mye på sykehus i hvert fall.

Jeg synes tonen din er veldig tabloid og generaliserende her. På temmelig sviktende grunnlag.

Og bare fordi du er uenig med noen omtaler du andres meninger som tøys og sludder Ja det er virkelig en mye bedre tone.

Nei, "alle" vet jo at det ikke er noe som feiler det norske helsevesen.
Og må man ha JOBBET i helsevesenet for å ha en riktig oppfatning om det altså? Du virker utrolig arrogant, må jeg si, siden du mener en må ha jobbet på et sykehus for å ha en mening om helsevesenet? Du erkjenner ikke at rollen som pasient også bør vektlegges litt kanskje?

Sist redigert av Ine : 21-06-09 kl 20:35.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:10   #24
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Synes det bare bekrefter noe jeg har tenkt lenge, vanlige ventelister på behandling i helse-Norge gjelder ikke for eliten.

Vel, nå fikk vel ikke denne vennen spesielbehandling, selv om Hansen ringte på hans vegne.

Uansett, det er en telefon han ikke burde ha tatt, og jeg reagerer på at han sier han fortsatt vil sloss for sine kjære, men at han da vil understreke at han ringer som privatperson. Er man helseminister kan man ikke ta sånne telefoner som privatperson, sammen hvor mye han påstår at han er privat. I tillegg er det underlig at en helseminister tydeligvis mener at det er nødvendig å sloss på vegne av noen mot helsevesenet.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:24   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

I tillegg er det underlig at en helseminister tydeligvis mener at det er nødvendig å sloss på vegne av noen mot helsevesenet.

Ja, det er dette som er litt merkelig. Han har vist dårlig dømmekraft i denne saken.

På en måte er det litt dumt at stortingspolitikere og regjeringsmedlemmer slutter å være de de var før de ble politikere. (Nå er vel etterhvert ganske mange politikere kun det, men i teorien skulle Stortinget representere et slags gjennomsnitt av befolkningen). Når det blir for mange særordninger for disse, blir jeg redd for at det ikke blir like viktig for dem å skape gode løsninger for fellesskapet.

Gammel 21-06-09, 20:27   #26
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

En helseminister bør forstå at han aldri er en hvilken som helst Herr Hansen. Han er og blir helseminister, og derfor bør han være veldig forsiktig. Hadde jeg vært Ryan så hadde jeg vært flau over at helseministeren hadde ringt, men det var kanskje noe Ryan var klar over.... ikke vet jeg..

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:29   #27
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også nysgjerrig nok til å lure på hva det var helt konkret som fikk helseministeren til å ville ta en telefon til sykehusledelsen for "å forsikre seg om at vennen fikk god nok behandling".

Gammel 21-06-09, 20:33   #28
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg er også nysgjerrig nok til å lure på hva det var helt konkret som fikk helseministeren til å ville ta en telefon til sykehusledelsen for "å forsikre seg om at vennen fikk god nok behandling".

I Dagbladet står det at det var pga at Inge Ryans rom var trekkfult.

Gammel 21-06-09, 20:34   #29
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og bare fordi du er uenig med noen omtaler du andres meninger som tøys og sludder Ja det er virkelig en mye bedre tone.

Nei, "alle" vet jo at det ikke er noe som feiler det norske helsevesen.
Og må man ha JOBBET i helsevesenet for å ha en riktig oppfatning om det altså?

Har jeg sagt at helsevesenet er uten feil? Nei.

Men du kommer med temmelig drøye påstander som du ikke har noe som helst grunnlag for. Å komme med himle-smileyer gjør heller ikke det du sier noe riktigere. Om du kommer med saklige innlegg som jeg er uenig i så har jeg ingen problemer med å respektere det eller den som jeg er uenig med. Påstandene i de foregående innleggene går ikke inn under den kategorien.

Eller mener du at man skal kunne si absolutt hva som helst, som ikke er riktig og få respekt for det? Er det det du mener? Om du hadde sagt f.eks at "Folk med etternavn som begynner på en vokal blir prioriert i helsevesenet foran de som har etternavn som begynner på en konsontant" så skal man late som at du er en av de som har sagt noe lurt i dag?

Gammel 21-06-09, 20:36   #30
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Når det blir for mange særordninger for disse, blir jeg redd for at det ikke blir like viktig for dem å skape gode løsninger for fellesskapet.

Jeg syns i grunn ikke det er så veldig mange særordninger for politikere, ikke utover de jeg ser på som naturlige. Det var jo heller ingen særordninger i dette tilfellet.

Gammel 21-06-09, 20:39   #31
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du virker utrolig arrogant, må jeg si, siden du mener en må ha jobbet på et sykehus for å ha en mening om helsevesenet? Du erkjenner ikke at rollen som pasient også bør vektlegges litt kanskje?

Jeg sa at mine erfaringer er personlige. Det er du som kommer med generelle påstander om helsevesenet. Uten å si noe som helst om hva du bygger påstandene på. Er det noen som er arrogant her så er det deg.

Gammel 21-06-09, 20:40   #32
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror nok, dessverre, at det også i helsevesenet er sånn at det kan hjelpe å ha kontakter/kjenne noen. Jeg tror ikke vi kan være så naiv at alt går rett for seg her i Norge heller.

Var iallefall en episode her nå nylig, der en bekjent av meg (som jobber som sykepleier i Oslo) var i Trøndelag sammen med sin gamle mor på sykehuset her. Det var snakk om å amputere et ben, og det var mye frem og tilbake om når dette kunne gjøres, tid etc. Helt til sykesøsteren (datteren til pasienten) fortalte legen at hun jobbet sammen med hans bror i Oslo. Da kunne han faktisk fikse operasjon på dagen.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:40   #33
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Har jeg sagt at helsevesenet er uten feil? Nei.

Men du kommer med temmelig drøye påstander som du ikke har noe som helst grunnlag for. Å komme med himle-smileyer gjør heller ikke det du sier noe riktigere. Om du kommer med saklige innlegg som jeg er uenig i så har jeg ingen problemer med å respektere det eller den som jeg er uenig med. Påstandene i de foregående innleggene går ikke inn under den kategorien.

Eller mener du at man skal kunne si absolutt hva som helst, som ikke er riktig og få respekt for det? Er det det du mener? Om du hadde sagt f.eks at "Folk med etternavn som begynner på en vokal blir prioriert i helsevesenet foran de som har etternavn som begynner på en konsontant" så skal man late som at du er en av de som har sagt noe lurt i dag?

Så å si at det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker er usaklig? Hjelpe meg, så arrogant du opptrer i dette innlegget..

Du virker veldig hårsår på helsevesenets vegne må jeg si

Det at Helse-Hansen i det hele tatt tok denne telefonen vitner vel om at det er forskjellsbehandling, men jeg tror ærlig talt jeg ikke orker å diskutere mer med deg. Jeg skal legge meg på samme lavmål i debatten, og si at jeg virkelig ikke håper at du har en jobb som innebærer pasientkontakt.

Gammel 21-06-09, 20:40   #34
Nebbia
Passiv

Standard

Uansett, det er en telefon han ikke burde ha tatt, og jeg reagerer på at han sier han fortsatt vil sloss for sine kjære, men at han da vil understreke at han ringer som privatperson.

Denne regjeringen er ikke kjent for å lære av sine egne feil. Kristin Halvorsen ble filleristet da hun mente at hun var i sin fulle rett til å fronte boikott av israelske varer som privatperson, uten at dette skulle påvirke hennes virke som finansminister. Dette er jo 3 år siden, så det er mulig Hansen mener vurderingene som lå til grunn for kritikken er foreldet.

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:43   #35
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Det at Helse-Hansen i det hele tatt tok denne telefonen vitner vel om at det er forskjellsbehandling

Eh, nei. Det vitner bare om at han tok en telefon han ikke burde, ikke at den ble tatt til følge på noe vis.

Gammel 21-06-09, 20:45   #36
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Eh, nei. Det vitner bare om at han tok en telefon han ikke burde, ikke at den ble tatt til følge på noe vis.

Eh jo, det vitner om en holdning som Bjarne Håkon Hansen har/har hatt, politiker-venner fortjener bedre behandling enn den vanlige mann i gata.

Gammel 21-06-09, 20:46   #37
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Eh jo, det vitner om en holdning som Bjarne Håkon Hansen har/har hatt, politiker-venner fortjener bedre behandling enn den vanlige mann i gata.

Det er ikke det samme som du påsto over. Du sa at det var forskjellsbehandling.

Gammel 21-06-09, 20:47   #38
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Så å si at det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker er usaklig? Hjelpe meg, så arrogant du opptrer i dette innlegget..

Du virker veldig hårsår på helsevesenets vegne må jeg si

Når du påstår Navarsete og andre politikere får annen behandling enn hva andre hadde fått i deres sted, så er det kjempedrøye påstander og det må være lov å si at man har en annen erfaring. Ærlig talt.

Det at Helse-Hansen i det hele tatt tok denne telefonen vitner vel om at det er forskjellsbehandling, men jeg tror ærlig talt jeg ikke orker å diskutere mer med deg.

At det ble kjempebråk i etterkant vitner like mye om at dette ikke er godtatt oppførsel. Jeg synes det er hårreisende at han gjorde det.

Jeg skal legge meg på samme lavmål i debatten, og si at jeg virkelig ikke håper at du har en jobb som innebærer pasientkontakt.

Javel.

Gammel 21-06-09, 20:48   #39
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Det var ikke noen smart telefon å ta det er iallefall sikkert.

Ellers så er jeg enig med esme i det hun skriver.

Gammel 21-06-09, 20:49   #40
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Det at Helse-Hansen i det hele tatt tok denne telefonen vitner vel om at det er forskjellsbehandling, men jeg tror ærlig talt jeg ikke orker å diskutere mer med deg. Jeg skal legge meg på samme lavmål i debatten, og si at jeg virkelig ikke håper at du har en jobb som innebærer pasientkontakt.

Hvis du skal argumentere for at det er forskjellsbehandling må du komme med litt mer matnyttig informasjon enn at det er forskjell på kong salomo og Jørgen Hattemaker. Enten egenerfarte eksempler, statistikk eller andre troverdige kilder.

I denne saken var det ingen forskjellsbehandling, men en helseminister som ikke ser ut til å helt skjønne hva slags rolle han er satt til å fylle.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.