Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bjarne Håkon Hanssen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-09, 19:53   #1
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 19
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Bjarne Håkon Hansen

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Aner ikke noe om denne saken og derfor uttaler jeg meg ikke om det.

Tøys. Det er masse pasienter som ligger inne pga utredning på grunn av muskel-skjelett-plager. Jeg aner ikke hva slags bakgrunn du har, men det virker ikke som at du har jobbet mye på sykehus i hvert fall.

Jeg synes tonen din er veldig tabloid og generaliserende her. På temmelig sviktende grunnlag.

Og bare fordi du er uenig med noen omtaler du andres meninger som tøys og sludder Ja det er virkelig en mye bedre tone.

Nei, "alle" vet jo at det ikke er noe som feiler det norske helsevesen.
Og må man ha JOBBET i helsevesenet for å ha en riktig oppfatning om det altså? Du virker utrolig arrogant, må jeg si, siden du mener en må ha jobbet på et sykehus for å ha en mening om helsevesenet? Du erkjenner ikke at rollen som pasient også bør vektlegges litt kanskje?

Sist redigert av Ine : 21-06-09 kl 20:35.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:34   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Og bare fordi du er uenig med noen omtaler du andres meninger som tøys og sludder Ja det er virkelig en mye bedre tone.

Nei, "alle" vet jo at det ikke er noe som feiler det norske helsevesen.
Og må man ha JOBBET i helsevesenet for å ha en riktig oppfatning om det altså?

Har jeg sagt at helsevesenet er uten feil? Nei.

Men du kommer med temmelig drøye påstander som du ikke har noe som helst grunnlag for. Å komme med himle-smileyer gjør heller ikke det du sier noe riktigere. Om du kommer med saklige innlegg som jeg er uenig i så har jeg ingen problemer med å respektere det eller den som jeg er uenig med. Påstandene i de foregående innleggene går ikke inn under den kategorien.

Eller mener du at man skal kunne si absolutt hva som helst, som ikke er riktig og få respekt for det? Er det det du mener? Om du hadde sagt f.eks at "Folk med etternavn som begynner på en vokal blir prioriert i helsevesenet foran de som har etternavn som begynner på en konsontant" så skal man late som at du er en av de som har sagt noe lurt i dag?

Gammel 21-06-09, 20:40   #3
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Har jeg sagt at helsevesenet er uten feil? Nei.

Men du kommer med temmelig drøye påstander som du ikke har noe som helst grunnlag for. Å komme med himle-smileyer gjør heller ikke det du sier noe riktigere. Om du kommer med saklige innlegg som jeg er uenig i så har jeg ingen problemer med å respektere det eller den som jeg er uenig med. Påstandene i de foregående innleggene går ikke inn under den kategorien.

Eller mener du at man skal kunne si absolutt hva som helst, som ikke er riktig og få respekt for det? Er det det du mener? Om du hadde sagt f.eks at "Folk med etternavn som begynner på en vokal blir prioriert i helsevesenet foran de som har etternavn som begynner på en konsontant" så skal man late som at du er en av de som har sagt noe lurt i dag?

Så å si at det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker er usaklig? Hjelpe meg, så arrogant du opptrer i dette innlegget..

Du virker veldig hårsår på helsevesenets vegne må jeg si

Det at Helse-Hansen i det hele tatt tok denne telefonen vitner vel om at det er forskjellsbehandling, men jeg tror ærlig talt jeg ikke orker å diskutere mer med deg. Jeg skal legge meg på samme lavmål i debatten, og si at jeg virkelig ikke håper at du har en jobb som innebærer pasientkontakt.

Gammel 21-06-09, 20:47   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så å si at det er forskjell på Kong Salomo og Jørgen Hattemaker er usaklig? Hjelpe meg, så arrogant du opptrer i dette innlegget..

Når du påstår Navarsete og andre politikere får annen behandling enn hva andre hadde fått i deres sted, så er det kjempedrøye påstander og det må være lov å si at man har en annen erfaring. Ærlig talt.

Det at Helse-Hansen i det hele tatt tok denne telefonen vitner vel om at det er forskjellsbehandling, men jeg tror ærlig talt jeg ikke orker å diskutere mer med deg.

At det ble kjempebråk i etterkant vitner like mye om at dette ikke er godtatt oppførsel. Jeg synes det er hårreisende at han gjorde det.

Jeg skal legge meg på samme lavmål i debatten, og si at jeg virkelig ikke håper at du har en jobb som innebærer pasientkontakt.

Javel.

Gammel 21-06-09, 20:49   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det at Helse-Hansen i det hele tatt tok denne telefonen vitner vel om at det er forskjellsbehandling, men jeg tror ærlig talt jeg ikke orker å diskutere mer med deg. Jeg skal legge meg på samme lavmål i debatten, og si at jeg virkelig ikke håper at du har en jobb som innebærer pasientkontakt.

Hvis du skal argumentere for at det er forskjellsbehandling må du komme med litt mer matnyttig informasjon enn at det er forskjell på kong salomo og Jørgen Hattemaker. Enten egenerfarte eksempler, statistikk eller andre troverdige kilder.

I denne saken var det ingen forskjellsbehandling, men en helseminister som ikke ser ut til å helt skjønne hva slags rolle han er satt til å fylle.

Gammel 21-06-09, 20:50   #6
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skal legge meg på samme lavmål i debatten, og si at jeg virkelig ikke håper at du har en jobb som innebærer pasientkontakt.

Hvis det er noen som er lavmål i denne debatten, så er det virkelig deg! For en dustete ting å si.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:51   #7
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvor kom den fra?

Jeg sitter ikke med et inntrykk av at det har skjedd forskjellsbehandling for politikeren fra SV. At det skjer forskjellsbehandling i helsevesenet, som alle andre steder er jeg ikke i tvil om. Man får lettere god behandling i en gullsmedforretning dersom man går kledd i gucci framfor en slitt joggedress. Jeg har erfart at en NAV-ansatt ble fryktelig hjelpsom og hyggelig da hun hørte at jeg også var ansatt i etaten. Forskjellsbehandling skjer, spørsmålet er om det er av en slik art at andre folk ikke får den behandlingen de har krav på.

Gammel 21-06-09, 20:53   #8
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Tror neppe du kan ha sett så mange av Esmes tidligere innlegg.

For øvrig er det ingen av de pasientene jeg har henvist til DPS som har måttet vente i et halvt år på å komme til. Og jeg jobber i den bydelen hvor de sliter mest med ventelistene sine.

OG, jeg synes Bjarne Håkon Hanssen burde skjønt at dette kom til å bli for dumt i media, og at han burde holde seg for god for det.
Det er ikke akkurat et underverk å helbrede lungebetennelser, hos ellers friske folk.

Gammel 21-06-09, 20:54   #9
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Er det mulig??? Dette var klart årets dummeste forumkomentar.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:01   #10
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Ine da, dette var skrekkelig unødvendig skrevet synes jeg. Hva vet vel du om hvordan Esme gjør jobben sin? Den har da ikke vært oppe til debatt her. Du må klare å skille mellom sak og person.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 22:18   #11
Ine
rakkarpus

Ine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Marit K, her.

Ine da, dette var skrekkelig unødvendig skrevet synes jeg. Hva vet vel du om hvordan Esme gjør jobben sin? Den har da ikke vært oppe til debatt her. Du må klare å skille mellom sak og person.

En som visstnok jobber i helsevesenet og ikke evner å høre på en brukers erfaringer, og mener hun har krav på sannheten om helsevesenet, har jeg ikke mye respekt for gitt.

Gammel 21-06-09, 22:29   #12
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

En som visstnok jobber i helsevesenet og ikke evner å høre på en brukers erfaringer, og mener hun har krav på sannheten om helsevesenet, har jeg ikke mye respekt for gitt.

Tøys, jeg har aldri sagt at jeg har krav på sannheten om helsevesenet. Derimot presiserte jeg at det jeg sa var personlige erfaringer, som her:

Nei, det var da åpenbart at det var en personlig erfaring.

Det var direkte svar på det du spurte om her.

Kan du snakke på vegne av det offentlige helsevesen altså

Derimot skrev du:

Da Jagland fikk sitt "illebefinnede" bar det jo rett til sykehus og undersøkelser.
Enhver annen privatperson hadde blitt avvist ved legevakten med beskjed om å ta det rolig noen dager, og beskjed om å ikke stresse.

Og det er for det første ikke noen egen erfaring, men en kjempedrøy og feilaktig påstand. Og faktisk det reneste sludder og pølsevev. (Og om du ikke har skjønt det ennå, så er ikke dette personangrep, det er angrep på dine påstander)

Gammel 21-06-09, 23:12   #13
Slettet bruker
Passiv

Standard

Ok. På tide å banne kjenner jeg.

:bretter opp ermene:

Og hvor i helvete føler du at du har funnet en som passer i den beskrivelsen du gir her kanskje? Er det Esme du sikter til? Isåfall vil jeg anbefale deg å vurdere å saksøke de som lærte deg lesekunsten.

Svar med sitat
Gammel 21-06-09, 20:39   #14
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Du virker utrolig arrogant, må jeg si, siden du mener en må ha jobbet på et sykehus for å ha en mening om helsevesenet? Du erkjenner ikke at rollen som pasient også bør vektlegges litt kanskje?

Jeg sa at mine erfaringer er personlige. Det er du som kommer med generelle påstander om helsevesenet. Uten å si noe som helst om hva du bygger påstandene på. Er det noen som er arrogant her så er det deg.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.