|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Innvandring gir befolkningseksplosjon i Oslo
Hvis man har noen kommentarer til kommentarene er det vel greit å ta de direkte hvis man har en anledning? Jeg skjønner at folk kan være frustrerte over ting som politikerne sier etc og at man diskuterer det i andre settinger, men hvis man har anledning til å adressere vedkommende som sier noe direkte, må da det være greiere?
|
|
|
#2 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
dette er et særdeles grumsete nettsted Him, det stod sist om det i A magasinet. Det er ikke mye debatt der for å si det slik, dette nettstedet har som hrs, et formål og det er å skape og spre frykt i Norge om særlig muslimer. Rustad og de som svarer er ikke akkurat uenige for å si det slik |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Deltidsmamma
|
Har det stått om Document.no i A-magasinet? Er det lenge siden? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Personlig synes jeg det blir en dårlig debatt av å kommentere kommentarer fra andre nettsteder. Hvis du sier at dette er et grumsete nettsted synes jeg det hadde vært mer rimelig å si det, fremfor
Jeg leser ikke A-magasinet (bare nettutgaven), og jeg synes det er greit at folk sier i fra om slikt. Hvis du synes at nettstedet er skikkelig ille synes jeg du skal rapportere det inn.
|
|
|
#5 |
|
anglofil
Jeg synes det er rett og rimelig å si fra når det linkes fra et slikt nettsted men å innrapportere det kunne ikke fall meg inn. Det sier mer om personen som legger det ut en meg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Poenget mitt var bare at det er ikke alle som vet om alle nettsteder og da er det greit å nevne det i debatten.
Nå vet ikke jeg hvilken konferanse du har vært på eller om du er politisk aktiv, da har du i alle fall et annet ståsted enn meg. Jeg er enig i at det snakkes og debatteres mye, men jeg synes ikke at det står så mye på de politsike programmene om det. Jeg har feks ikke fått med meg de innstrammingene som ble gjort i forhold til asyslsøkere 1.juli. Men jeg er helt åpen for at det er meg som har et skjevt syn på det.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 10-07-09 kl 11:28. Årsak: typo |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Deltidsmamma
|
Sv: Innvandring gir befolkningseksplosjon i OsloDet var for å unngå diskusjoner som dette at jeg tenket at vi kunne diskutere innholdet; ikke bare hvem som var budbringeren. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
anglofil
Jeg mener at det er en debatt på gang som handler om hvordan vi skal løse problemet med for lite mennesker i Norge i fremtiden. Norge vil trenge enormt mye mer arbeidskraft i fremtiden en det vi vil få med natrolig befolkingsvekst. Dette føyer seg inn i hele debatten om Europe - the sinking boat (covered på the Economist), ageing Europe etc. Vi kommer rett og slett ikke til å ha nok arbeidskraft overhode om bare ca 40 år. I noen land i Europe vil det bli veldig akutt (Spania, Italia til og med UK) men det kan også bli ganske ille her i Skandinavia. Så poenget mitt er rett og slett at problmet vil nok være motsatt - vi vil være altfor få mennesker i fremtiden, også i Norge. Sist redigert av Lisa : 10-07-09 kl 17:05. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Jeg har lest mye av det samme på dagbladet.no/magasinet, er de også grumsete? De tør ikke ha det på trykk i avisa da, men ligger diskrét på nett for dem som vil lese der..... |
|
|
|
|
|
#10 |
|
anglofil
Det er en vesentlig forskjell på de to websidene. Den ene har som hovedformål å spre frykt om innvandring og særlig islam i Norge, den andre er en avis. Men for all del, debattene hva angår innvandring preges ofte at samme ulla men på dagbladet og vg sitter de jo å sletter de verste innleggene i alle fall ... |
|
|
|
|
|
#11 |
|
![]() ![]() ![]() |
Er det ok? Jeg kjenner ikke intensjonene bak document-siten, men dersom de favner masse forskjellige interesser som enes om islamskepsis, synes du det er merkelig? Islamkritikere har ikke så mange arenaer å debattere på dersom man skal unngå de værste klovnene, det blir gjerne dette, kristenfndamentalistiske steder eller rene rasist-fora. Da er det opplagt at det favner vidt, det sier seg selv. Document.no er etter mitt syn kommet istand av mangel på andre redelige og oppegående fora. Og siden sensur er mye av det de vil bekjempe er det vel naturlig at treskelen er høy for sletting. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
anglofil
document.no er i mine øyne det du så fint kaller et rent "rasist forum". Hans R som driver stedet gjør ikke annet en å spy ut daglig propaganda, akkurat som alle andre der inne. Så hvis man hele tiden skriver det samme, og aldri klarer å forholde seg nøytral så er det i mine øyne rasistisk vrøl. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke lest så mye der, men det jeg vil fram til er at få legitime kanaler gir mye opphopning på ett sted. Og mye makt til dem som styrer. Så lenge islamskepsis er så inn i skapet som det er i dag kommer det bare til å vedvare at de mest ekstreme kreftene styrer showet. Og det gjør ikke tonen mildere for de som er frustrerte. Jeg tror helller ikke at tonen fra muslimhold kommer til å utebli med tiden, dessverre. Alt er naturlige mekanismer, som sikkert kunne ha fylt mange sosiologiske avhandlinger om problemstillingene ble politisk korrekte. Og det blir de, det tvinger seg fram nå om dagen. Generert av valget der alle må høre på Jens Petrus i gata sine faqs |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|