Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva synes du om innvandrere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-09, 21:44   #1
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva synes du om innvandrere?

Jeg synes det er rart at det alltid blir snakk om muslimer når det er snakk om innvandrere.

Gammel 11-07-09, 21:58   #2
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg synes det er rart at det alltid blir snakk om muslimer når det er snakk om innvandrere.

Ikke sant? Det har blitt veldig muslimskfiendtlig her i landet. Eller rettere sagt, fiendtlig mot de som ser muslimske ut.

Gammel 11-07-09, 21:59   #3
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Ikke sant? Det har blitt veldig muslimskfiendtlig her i landet. Eller rettere sagt, fiendtlig mot de som ser muslimske ut.

Jeg tror egentlig at avisene må ta mye av skylden for dette i sin iver etter å få lesere, ha "fengende" (sagt med dryppende sarkasme) overskrifter og historier.

Gammel 11-07-09, 22:03   #4
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror egentlig at avisene må ta mye av skylden for dette i sin iver etter å få lesere, ha "fengende" (sagt med dryppende sarkasme) overskrifter og historier.

Og etter min oppfatning (er klar over at dette er veldig personlig altså) så har folk, i hvert fall i Oslo blitt latterlig redd for alle som ser mørkhudete ut. Og det er jo en ganske respektløs og mistenkeliggjørende fordom også, det at man ikke sier ifra om en som er mørkhudet sniker i køen, og i stedet stå der og se livredd ut, som om enhver som åpenbart er utlending automatisk er en knivstikkende gærning.

Sist redigert av Esme : 11-07-09 kl 22:20.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 21:58   #5
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Det synes jeg også.
Og er det ikke slik at de fleste innvandrerne i Norge er nordiske? Dansker og svensker mest?

Og ekstremister finnes vel i alle miljøer? Men det betyr vel ikke at alle tenker slik? Problemet tror jeg snarere er at media ikke trekker frem historiene om de vanlige menneskene som lever vanlige liv. De er jo ikke spennende nok. De trekker heller frem de med ekstremistisk tankegang og veldig sterke meninger, som de vet provoserer mange.
Da er det nok lett at mennesker uten særlig kontakt med fremmedkulturelle får litt snevert syn på hva det vil si å være innvandrer i Norge i dag. Det syns jeg er utrolig trist.

Gammel 11-07-09, 23:16   #6
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Nei, det er ikke rart. Det er litt snakk om polakker og party-svensker innimellom. Kom med noen issues der andre er involvert, da. Det var noe sverd-fekting blant noen tamiler på Kalbakken for en tid tilbake. Ellers er det bare god stemning. Det er ikke til å komme forbi at det er religionen i seg selv som utgjør kjernen i konfliktmaterialet. Enkelt og greitt.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:55   #7
Blånn

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Nei, det er ikke rart. Det er litt snakk om polakker og party-svensker innimellom. Kom med noen issues der andre er involvert, da. Det var noe sverd-fekting blant noen tamiler på Kalbakken for en tid tilbake. Ellers er det bare god stemning. Det er ikke til å komme forbi at det er religionen i seg selv som utgjør kjernen i konfliktmaterialet. Enkelt og greitt.

Naboene våre som fekta... Full action, sperring av sameiet vårt og bevæpnet politiaksjon. Men, de tamilene jeg kjenner er pliktoppfyllende, flere har studert/studerer, de fleste klarer seg veldig bra i Norge selv om de er hinduister og spiser krydret vegetarmat.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-09, 23:59   #8
Brutus_

Brutus_ sin avatar

Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Naboene våre som fekta... Full action, sperring av sameiet vårt og bevæpnet politiaksjon. Men, de tamilene jeg kjenner er pliktoppfyllende, flere har studert/studerer, de fleste klarer seg veldig bra i Norge selv om de er hinduister og spiser krydret vegetarmat.

...just presis.

Brutus_ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-09, 00:01   #9
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Brutus_, her.

Det er ikke til å komme forbi at det er religionen i seg selv som utgjør kjernen i konfliktmaterialet. Enkelt og greit.

Det er jeg enig i.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:54.