|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() |
![]() Hva synes du om innvandrere?Mange gode innspill her! Siden innlegget mitt viste å skape en del negative reaksjoner synes jeg det er riktig å få frem at dette ikke var ment som noe negativt innlegg. Snarere tvert imot! jeg hadde håpet jeg kunne få frem klarere refleksjoner på rasisme og hvilket syn folk har på innvandrere. Jeg forstår selvsagt at man ikke kan skjære alle innvandrere over en kam og at det også er forskjellige typer av innvandring. Om innlegget mitt var basert på for generelle antakelser beklager jeg dette på det sterkeste. Jeg synes likevel det er flott å se så mange engasjerte FPere her inne og synes det er bra å se at de fleste er rimelig reflekterte på spørsmålet om innvandring for det er ingen tvil om at dette er et hett tema også i mediene. Takker igjen for de mange gode innspill som bidrar til å utdype mitt syn på innvandrere generelt Sist redigert av amelia : 14-07-09 kl 19:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Så du mener altså at siden enkelte andre land ikke tar hensyn til religionsfrihet, så burde ikke Norge det heller? Hvilke andre friheter syns du vi som stat bør stramme inn på? Eller gjelder det bare de som ikke er etnisk norske?
![]() |
#3 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Ja, jeg synes helt klart du vaker rundt rasismegrensen ut i fra det jeg leser her. Min umiddelbare tanke er at det må være slitsomt å være så fordomsfull og irritert. Stakkars deg. *konsulentstemme*
![]() |
#4 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Ar mennesker som kommer hit til Norge gjerne vil beholde sin religion og kultur ser ikke jeg på som så merkelig jeg. Man kan vel sammenligne det med mennesker som beholder sin dialekt selv om de flytter til en annen kant av landet. Det er en del av de, og noe de gjerne vil holde på uansett.
![]() |
#6 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Koranen tolkes vel like forskjellig blant muslimer som det bibelen blir tolket blant kristne …?
![]() |
#7 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Charming.
![]() |
#8 |
frakoblet
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?
Får de gjøre absolutt som de vil her til lands?
![]() |
#9 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Hvordan jeg ser på innvandrere?
![]() |
#10 |
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Så sant - så sant!
![]() |
#11 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Vi har ytringsfrihet her i landet. Vi har også rett til å sette skolegang for barn høyere enn dette (innvandrerjenter skal ikke få slippe unna gym for eksempel) vi skal ikke godta omskjæring, eller diskriminering. Men så lenge ikke slike ting blir brutt så er det da en selvfølge at folk skal få kle seg som de vil og utøve sin religion i fred.
![]() |
#12 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Romerike
![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Veldig enig med alt Inagh sier. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Jeg liker ikke generalisering, så jeg vil ikke svare på noe som gjelder "innvandrere" generelt. Det finnes "dårlige eksempler" blant alle grupper i samfunnet, og jeg vil helst ikke dømmes på grunnlag av f eks kriminelle handlinger begått av andre utenlandsadopterte. Eller kristne. Eller folk bosatt i bynære strøk. Eller studenter. Eller kvinner i alderen 25-30. Osv.
![]() |
![]() |
#14 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan slappe av; du er ikke rasist. Rasisme innebærer nemlig et slags system i galskapen, og din avsky for utlendinger er for kunnskapsløs til å bli godkjent som rasisme.
![]() |
![]() |
#15 |
Mother of Dragons
|
Fremmedfiendtlig er hun vel, hun kan vel kalle seg det, om hun vil.
![]() |
#16 |
Deltidsmamma
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Innvandrere er greie når de ikke er så mange, da blir de en berikelse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Live and let live
|
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?Integrasjon er vel noe man kan håpe på i forhold til innflyttere til landet vårt. Den største bommerten amelia gjør her er vel egentlig å generalisere sine meninger ang. muslimer?
![]() |
#18 |
Slumrende Ullteppe
|
Jeg kjenner endel muslimske jenter som vekselsvis hadde ledd rått, og så ristet på hodet, og overhodet ikke kjent seg igjen i det utsagnet der.
![]() |
#19 |
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det skal jeg ikke protestere på.
![]() |
![]() |
#20 |
Deltidsmamma