|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#11 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva synes du om innvandrere?
Jeg synes det der er en utrolig dårlig sammenligning, så lenge nordmennene ikke er asylsøkere, søker opphold, statsborgerskap og/eller på andre måter skal benytte seg av landets offentlige ordninger som trygd, arbeidsledighetstrygd, sosialstønad, barnebidrag, kontantstøtte, støtte til å starte firma og alskens andre ordninger som Norge yter til sine innbyggere. Jeg synes det ikke er rart at en polsk arbeider som her er på kortvarig/tidsbestemt tid ikke bosetter seg blant lokalbefolkningen eller tilpasser seg mer enn nødvendig. Men har du søkt om opphold på langvarig basis og statsborgerskap er det mye mer som er nødvendig. Eller mener du at det er greit å leve på støtteordninger fordi du ikke vil lære deg språk eller synes du lever usannsynlig godt på det kontra i hjemlandet og ikke føler behov for å jobbe? Eller at kona ikke skal jobbe fordi dette betyr at hun ikke må og du ønsker ikke at hun har kontakt med norske mer enn nødvendig? At du synes gratis skole i Norge er helt topp, utdanning er viktig, men å ha kontakt med skolekamerater på fritiden eller gud forby, det motsatte kjønn, som er etnisk norske, er ikke akseptert for ungene. De siste eksemplene er hentet fra virkeligheten i norsk drabantby, og jeg tror mange i Oslo lever ved siden av innvandrere som lever på den måten. Er det bare fordømmende og rasistisk at folk som lever tett på ikke liker dette? Eller er det bare politisk korrekt å leve i kul leilighet på Grønland og digge mangfoldet av kulturer?
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|