Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Innsamling - gir dere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-09, 15:54   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Innsamling - gir dere?

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

En sånn en fikk vi på døra en gang også. Og han gikk tomhendt herfra. Har man et sykt barn, så trenger man ikke gå rundt og tigge penger til behandling. Man får faktisk hjelp fra det offentlige.

Alltid? Er det ikke ganske vanlig å forsøke behandling i utlandet når alt håp er ute i Norge? I så fall er det vel ikke så rart om han handlet som han gjorde. Nordmenn som er uhelbredelig syke, får jo ofte hjelp av naboer/kollegaer som samler inn penger til alternativ behandling eller behandling utenfor Norges grenser. Siden denne mannen hadde lapp på brystet, går jeg ut fra at han ikke snakket så godt norsk. Det kan jo faktisk være at han hadde en syk datter, men manglet det nettverket mange nordmenn har, og derfor ikke kunne skaffe penger på den "vanlige" måten? Jeg hadde ikke uten videre gitt han penger, men hadde helt sikkert forhørt meg mer om saken og helt klart bidratt hvis jeg fant ut at pengene kanskje kunne hjulpet datteren hans.
Klart man ikke skal kaste penger etter alle som ringer på døra, men det blir også for enkelt å avvise alle andre veldedige formål fordi man gir 200 kr til et fadderbarn en gang i mnd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.