|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Passiv
|
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinJeg forsøker etterhvert å finne ut av hva som er religion egentlig og hva som er bare sånn de pleier å gjøre det der når jeg ser noe jeg reagerer sterkt på. |
![]() |
![]() |
#62 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sin
Islam er da ingen uvesentlig detalj. Når jeg omtaler det som sjarm og beundring er det den kroniske trangen til å relativisere og se vekk når det dukker opp en fæl opplagthet.
...på bedringens vei? Sist redigert av Brutus_ : 28-07-09 kl 14:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinJeg er helt på nett med alt det der. Men jeg er nok mer pessimistisk og mindre tålmodig enn deg når det kommer til det økende antall kulturelle møter mellom ulike verdensanskuelser som kommer med de store migrasjonene vi ser i dag. Dessverre synes det å være en folkeforflytning fra et broget, men likevel religiøst enheltlig kulturområde. Om du kaller det statisk åpenbaringssyn eller dogmer med enorm etterlevelseskraft eller rett og slett et facistisk verdensbilde, det får være opp til den enkelte. Hva skjer med dem som ikke lenger vil tilhøre islam, f.eks? Eller kritikere? Jeg vet at Kanada har en kvinnelig røst som fremhever seg som liberal, de har også en åpent homofil imam. Men hvor står de i det mer eller mindre kollektive verdensbildet til de 1,5 + mrd menneskene som deler deres tro? Mange sier at s.k. liberale muslimer ikke slipper til. Men vil de høres? I tabloide saker der uttaleser og fordømmelse av det som oppfattes av det sekulære samfunnet som en kriminell handling, kunne ha kommet. Der er det stille. Hvorfor kommer ikke de etterlengtede innspilla da? Istedet for det evige pjattet til Thomas Hylland Eriksen og andre som lider av kronisk relativisme? Og da snakker jeg ikke om bosniere som ber i samme rom som kvinnene sine. Den holder ikke.
![]() |
#66 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg aner ikke hvem han der Torp er. Men det har vært mye halloi på litteraturhuset i det siste. Med sirkusdirektør Abid Raja som skal leke brobygger. Jeg har hørt han si en del bra i det siste, men han rører ikke overfallsvoldtektene med en skitten pinne. Og han er den mest siterte "liberale" muslimen i Norge i dag. Mye makt, men også en opplagt agenda.. De møtene har forøvrig gått på NRK nett-tv og hatt masse båndbredde. Og Raja har vel ridd hesten så langt at han nå får trusler fra mer rettroende.
![]() |
#67 |
Personlig pessimist
|
Tro det eller ei, men det er slik her nå også. I mye mindre grad, men jeg kjenner veldig mange overgrepsofre som mangler støtte i familien sin. Fordi voldtekt og overgrep enda er så tynget av skam, og så vanskelig å forholde seg til for pårørende. Selvsagt går ingen åpent ut og sier at offeret bringer skam over familien, men tausheten og elefanten i stua som ingen nevner er utestengelse god nok.
![]() |
![]() |
#68 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er såååå enig med deg akkurat i dette du beskriver her.
![]() |
#69 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg har hørt at dette egentlig er noe jødene har plantet ut i vestlige medier. For å skade islam. De samme jødene som kom seg ut av WTC før alle andre, etter at de hadde iscenesatt hele 9/11
![]() |
#70 |
Passiv
|
Og der kom den........den måtte jo komme før eller senere. At ikke folk blir lei av å gneldre om det der snart. Måtte man kunne legge alle konspirasjonsteorier om 9/11 døde og la de som mistet livet hvile i fred og de etterlatte slippe påminnelsene i form av slikt oppgulp. |
![]() |
![]() |
#71 |
![]() ![]() ![]() |
Hahaha, den må du heller adressere til dem som tror på den. Mellom andre en imam som holdt "foredrag" om det på HIO i fjor, og sikkert nok veldig mange av de 1,5 mrd som deler tro med ham
![]() |
#72 |
Passiv
|
Du er bare blant dem som vifter slik møkk rundt på nett du. |
![]() |
![]() |
#73 |
![]() ![]() ![]() |
Jeg henviste til hvilken styrke en slik løgnaktig påstand kan få i religiøse kretser ved å omtale den i en sarkastisk kommentar til et innlegg. Det var satt på et par himlende øyne så det ikke skule være noe tvil. Nå må du gi deg
![]() |
#74 |
Passiv
|
Jeg er en av de mange etterlatte, fremdeles har jeg nære muslimske venner, fremdeles sørger jeg til tider og fremdeles blir jeg matt av slikt oppgulp. |
![]() |
![]() |
#75 |
![]() ![]() ![]() |
Du kan da ikke på alvor forvente at folk på et internettforum skal la være å humre av paranoide vrangforestillinger og ekstreme verdensanskuelser bare fordi du er en av de mange som mistet noen i det angrepet? Du bør heller bli matt av alle dem som faktisk tror på det. Sikkert ikke lett å skille på referent og de som er referert, men du bør gjøre et forsøk
![]() |
#76 |
Passiv
|
Tro meg jeg blir det, blir også matt av medienes fremstilling av hendelsen år etter år, den evige kverningen på dette. Hadde verden lært noe som helst etter dette hadde vi vært mer tolerante og åpne, vi hadde stått sammen og arbeidet for at det aldri skal hende igjen. Det er derimot en enda større frykt og et reaksjonsmønster som gjør at man stempler mennesker etter etnisitet i enda større grad noe som er direkte avskyelig. |
![]() |
![]() |
#77 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinKhalid Skah gir de svært vanskelige tokulturprosjekt-samlivene et profilert ansikt.
![]() |
#78 |
Travelt opptatt
|
Mm. Og han her er et godt eksempel på at man aldri bør gifte seg med bergensere. Eller offiserer. Eller menn som heter Trond.
![]() |
#79 |
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Voldtekt og det å bringe skam over familien sinTror du Skah ville blitt ansett som psykopatisk om han hadde hatt barn med en lydig, muslimsk kvinne? Og ingen ressurssterk nordisk kvinne? Snur litt på flisa jeg.
![]() |
Trådverktøy | |
Visningsmåter | |
|
|