|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jul 2009
![]() |
Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?At det er hoteller som er barnefrie syns jeg er greit, når man reiser på ferie så må man få velge selv hvor man vil bo. Akkurat som jeg gjerne velger resorter beregnet på familier.
|
|
|
#2 |
|
Glamorøs
|
Sv: Barnefrie soner, er det helt problemfritt?
Syns du ikke det er en forskjell på "beregnet for" og "forbudt for"? Skulle alle uten barn i en viss alder bli nektet å ta inn på resorts hvor det finnes Bamseklubb og barnebasseng?
|
|
|
#3 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Jeg syns ikke forbudt for barn er så farlige på hoteller, så lenge det finnes flere hoteller i samme by som man kan bo på med barn.
|
|
|
#4 |
|
Glamorøs
|
Nettopp. Det er dermed helt greit å tilrettelegge, men derifra til å reklamere for noe som et sted hvor barn er forbudt er det et ganske stort hopp i signaleffekt.
|
|
|
#5 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Det er forbudt for de under 18 å gå på pub, fordi det er et voksensted.
|
|
|
#6 |
|
Glamorøs
|
Nei, faktisk ikke. Det er forbudt for barn under 18 å drikke alkohol, men de har faktisk lov til å være på steder det drikkes. Grunnen til at de ikke slipper inn er at stedene ikke ka ha kontroll med om de drikker eller ikke, og det er deres ansvar. Jeg syns for øvrig ikke det helt går an å sammenlikne det å gå på en pub og å bo på et hotell. Barn er ikke nektet på pub fordi de er til pest og plage for de andre gjestene.
|
|
|
#7 |
|
Fullverdig medlem
![]() |
Kanskje ikke rett sammenligning, men ta f.eks campingplasser da.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|