|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Sinte statskirke-ikke-medlemmer og stakkars kirkeansatte
Ja, og det samme gjelder jo for medlemskap i kirken også. Man er vel ikke offisielt "medlem" i kirken heller, før man fyller 15?
|
|
|
#2 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er greit å ha henne registrert siden jeg er medlem. Hun er ikke betalende medlem som jeg, og den dagen hun blir 15 trenger hun ikke melde seg ut av noe fordi hun ikke er medlem av noe. Hadde hun vært døpt måtte hun ha meldt seg ut selv. For meg er livssyn såpass personlig, så i prinsippet har jeg ingen rett å melde henne inn i noe hun er altfor liten til å ta stilling til. Når man døper et barn er de automatisk medlem av kirken.
|
|
|
#3 |
|
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det tenkte jeg også.
Jeg forstår ikke helt hvorfor du vil ha hanne registrert siden du samtidig sier at det er viktig at de skal få velge selv. Er det ikke mer realt å ikke registrere henne når det er så viktig for deg?
|
|
|
|
#4 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes det er greit å ha henne registrert så lenge hun er så liten, og ja, det har betydning for den offentlige støtten forbundet får fra Staten. Jeg ser ikke noe galt i det. Jeg kommer til å oppdra henne med mine verdier, hvilke foreldre gjør ikke det? Samtidig vil jeg lære henne å tenke kritisk, stille spørsmål og kunne ta selvstendige valg. Så kan hun når hun blir 15 velge å melde seg inn eller la være. Hun vil være registrert kun til hun er 15 år.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|