Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Line: jeg syns du dramatiserer veldig. Vi var mange (ja, meg selv inkludert) som var rystet over å innsette en dame ved navn Kristin som Finansminister. Finansminister fra SV? Erru gæærn?? Men hun har lært seg hestehandel, kamelsvelging og løftebrudd, akkurat som alle andre politikere har lært seg når de har kommet i posisjon. Og akkurat som en dame ved navn Siv også vil lære hvis hun kommer i posisjon.
Det handler da ikke om at det er damer. Det har jeg ikke tenkt på en gang.
Det jeg tenker er holdningene, verdiene og det facistiske. Samt det populistiske.
Jeg synes det er skremmende at mennesker i Norge i dag er så ignorante og naive at de virkelig tror på at frp noensinne vil kunne føre en tilnærmet fornuftig politikk i dette landet.
Det er et parti som utelukkende har kommet seg opp og frem pga av en fantastisk dyktig, karismatisk leder som Carl. I. Hagen. Siv Jensen, etterfølgeren, har ikke klart å skjule det facistiske like godt. Heldigvis, egentlig.
Men folk lar seg fremdeles blende av populisme, og det er det som skremmer meg.
En eller annen blogger gikk gjennom Frps budsjett for 2008, og har notert seg kuttene - bare se hva de skal kutte for NAV, dagpenger, tilleggspensjon for uføre, kutt i tiltak for arbeidssøkere,
Det er som et mareritt!
Man kan jo bare begynne å lese her:
http://blog.christergulbrandsen.com/...e-l%C3%B8gner/