|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg sier da ikke at SV har hatt fire år i posisjon uten å oppnå noe som helst, det ville vært en usannsynlig falitterklæring. Derfor skrev jeg da også om unntaket for de fire siste årene. Men å si at de blir holdt i ørene synes jeg er litt ... rart. Det er som å si at en mygg som sitter på elefantryggen styrer skuta. Og særlig hvis de ikke kommer i regjering (hvilket jo er regelen snarere enn unntaket).
|
|
|
#142 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPSånn litt på siden: Frp hadde valgkampåpning i Bergen i dag, og jeg må si jeg hevet øyenbrynene litt da jeg hørte ..."don`t matter if you`re black or white..." |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrP
Tja, jeg hører dette utsagnet stadig vekk. Hva er belegget for en slik påstand? Kan det tenkes at de private barnehagene har som intensiv at de får nok statsstøtte til at de kan tilby barnehage til makspris? Kan det tenkes at kommunene "lener" seg på de private aktørene, og dermed slipper å bygge så mange barnehager som de ellers hadde trengt? Spiller det noen som helst rolle om det er private eller kommunale barnehager, når de koster det samme i utgifter for kommunen/staten? Her i Oslo er det i alle fall merkbart at barnehageløftet har gitt resultater. Kommunen har tidligere bygget ned barnehagetilbudet enkelte steder, samt lagt planer på is, inntil de ble tvunget til å tilby plasser til alle. Nå har de måttet ta ibruk lokaler de stengte til fordel for privat utleie (ikke til barnehager), samt at de har måttet hive seg rundt og bygge de barnehagene de har utsatt og utsatt.
|
|
|
#144 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDen massive utbyggingen ble vel startet av den forrige regjeringen, ble den ikke? Mens de rød-grønne hadde maksipris som hovedsak?
|
|
|
#145 |
|
Passiv
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg stemmer Høyre, og min stemme går da selvsagt til Høyre, ikke til FrP. |
|
|
|
#146 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPMen jeg klarer ikke å få denne kabalen til å gå opp. Si det blir borgerlig flertall, men ikke flertall for H/FrP. Hva skjer da, egentlig?
|
|
|
#147 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPDet finnes ikke noen happy ending i den valgrunden, er jeg redd.
|
|
|
#148 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPNei, det eneste er hvis H og V får simpelt flertall tilsammen.
|
|
|
#150 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#151 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#152 |
|
Live and let live
|
Som om det noen gang kan være bortkastet.
|
|
|
#154 |
|
Off the map.
|
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPVenstre kunne ha vært aktuelt for meg å stemme, men all den tid de så kategorisk avviser et samarbeid med alle partiene på høyresiden så blir det som jeg ser det en stemme på venstersiden.
|
|
|
#155 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er vi nok enige, om enn av litt forskjellig grunn.
|
|
|
|
#157 |
|
saftig
|
Men det gjør de da ikke? De avviser et samarbeid med FrP på høyresiden. Kun FrP. De sier selv at de kan regjere med Høyre, KrF og kanskje SP.
|
|
|
#158 |
|
Hogger i stein
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: En stemme på Høyre er en stemme på FrPJeg tror ikke en regjering med Frp og Høyre ville gjort landet noe galt. Altså, i dag har vi en regjering hvor et sentralt parti mente de skulle avskaffe fattigdommen, de er mot NATO og de er i hvert fall mot oljeboring i Lofoten, Vesterålen og utenfor Troms. Så hva har da skjedd, den tiden vi har hatt den potensielt sterkeste flertallsregjeringen siden andre verdenskrig? Jo, vi har gått til krig med NATO som våpen, vi har fått flere fattige og vi har en regjering som har gjort mer for oljeboring i sårbare områder enn noen annen. Vi har på nasjonalt plan en situasjon som mange kommunepolitikere fra høyresiden merker. Det er stekt umulig for dem å privatisere, men det skjer likevel. Det er fordi de beste til å privatisere, drive krig, kaste prinsipper på båten, støtte oljenæringen og storindustrien - ja, det er de på venstresiden av midten. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Off the map.
|
Jo det var det jeg mente, men å kategorisk avvise det største partiet så er det ikke noe borgerlig alternativ bortsett fra H og FRP, og jeg synes det er dumt av venstre å sette seg så kategorisk på utsida. Hadde de åpnet for samarbeid hadde de fått min stemme. Kanskje noen flere også, men så hadde de kanskje også mistet noen.. Venstre er egentlig et veldig bra parti, bare så synd de har holdt det omtrent hemmelig.
|
|
|
#160 |
|
saftig
|
Jeg syns det er flott at de er så tydelige på at de ikke kan samarbeide med FrP fordi grunnsynet skiller seg så veldig fra Venstre sitt.
|
![]() |
|
|