Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kozesmoze?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-09, 17:25   #1
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kozesmoze?

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Selvfølgelig er det opp til den enkelte, men nå var jo spørsmålet hva du synes om temaet. Siden dette er et diskusjonsforum, og det av og til hender at man undres over andres valg, når de er så stikk i strid med det man selv velger.

Hva jeg mener? Jeg mener fint lite om konene i "junaiten" tar med seg barna hjem til Norge i lengre perioder, kjenner jeg. Jeg går ut i fra at de enkelte familiene er enige om hva som er rett for dem. Og jeg aner ikke hva jeg selv hadde valgt, i og med at jeg vanskelig kan se for meg et liv som hemmafru, både hjemme og i utlandet.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 19:11   #2
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Hva jeg mener? Jeg mener fint lite om konene i "junaiten" tar med seg barna hjem til Norge i lengre perioder, kjenner jeg. Jeg går ut i fra at de enkelte familiene er enige om hva som er rett for dem. Og jeg aner ikke hva jeg selv hadde valgt, i og med at jeg vanskelig kan se for meg et liv som hemmafru, både hjemme og i utlandet.

Ok, la meg se om jeg har forstått dette riktig? Du har overhode ingen synspunkter på temaet (jeg regner med at du bare gjør deg dum når du igjen ironiserer over noe jeg ikke spør om i det hele tatt), du kom bare inn i tråden for å slenge noen sure kommentarer?

Sjarmerende!

Gammel 31-08-09, 19:50   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ok, la meg se om jeg har forstått dette riktig? Du har overhode ingen synspunkter på temaet (jeg regner med at du bare gjør deg dum når du igjen ironiserer over noe jeg ikke spør om i det hele tatt), du kom bare inn i tråden for å slenge noen sure kommentarer?

Sjarmerende!

Jeg er nok som deg, liker ikke å være borte for lenge fra mann (og barn) og være alene i ukesvis med barna på ferie ser jeg for meg som litt pes, jeg er godt vant til avlastning med ungene. Vi bor ikke i utlandet, men ville nok valgt å reist sammen hvis det var praktisk mulig. Mannen min jobber mye, men har den fordelen at han kan sitte mye på pc på kvelden etter leggetid, så han kommer hjem til normale tider. Nå merker jeg at jeg synes det er lettere jo større ungene er, så om noen år kan det hende jeg jeg ser helt annerledes på det. Mannen min dro alene med ungene på ferie en uke når jeg begynte å jobbe i sommer, og jeg tror egentlig han håndterer det annnerledes enn meg. Tålmodighet er en gave. Jeg reiser bort på korte turer, venninneturer, men det blir ikke så lenge at jeg føler det veldig store savnet.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:44   #4
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjarmerende!

Jeg trodde jeg hadde svart deg bra nok i første innlegg (jeg mener altså fremdeles det må være opp til hver enkelt familie), men i og med at det ikke var godt nok tok jeg nok frem den spydige te-skjeen min, ja. Eller gjorde meg dum, som du sier.
Ellers synes jeg ikke kommentaren min var sur; jeg kan mye bedre enn som så.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 22:16   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg trodde jeg hadde svart deg bra nok i første innlegg (jeg mener altså fremdeles det må være opp til hver enkelt familie), men i og med at det ikke var godt nok tok jeg nok frem den spydige te-skjeen min, ja. Eller gjorde meg dum, som du sier.
Ellers synes jeg ikke kommentaren min var sur; jeg kan mye bedre enn som så.

Men jeg spurte ikke om du mente det skulle være opp til den enkelte familie, der er jo jeg også. Du vet, valgfrihet og den type ting er jeg definitivt for Men så hadde jeg da altså observert at det o store flertallet der jeg er nå ferierer fire-fem-seks-syv uker hver for seg hver sommer, noe som overrasket meg, og ut fra det lurte jeg altså på om det hadde vært noe folk på FP kunne tenke seg å gjøre, altså en personlig mening om egen situasjon, ikke hva en kunne tenke seg å gjøre visst så fremt i fall man skulle finne på å bli expat, ei heller hva man synes at andre burde gjøre. Bare en liten undersøkelse på om vår familie er så unormal som man kan få inntrykk av her borte, hvor folk bare ser rart på meg når jeg spør om de ikke savner ektefelle og motsatt når de er fra hverandre i ukesvis.

Jeg synes forøvrig at du var ikke Og da blir jeg i stedet for , som er mye morsomere

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.