|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kozesmoze?Jeg hadde nok klart meg fint, både praktisk og ellers, selv om jeg selvsagt hadde savnet mannen veldig.
|
|
|
#42 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Kozesmoze?
Det vil vel være forskjell fra barn til barn som alt annet. Min sønn, Mister Bekymret, hadde sittet i et hjørne og vagget mens han dunket hodet i veggen om en av oss hadde vært borte fra ham i 5 uker på nåværende tidspunkt.
|
|
|
#43 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kozesmoze?Jeg har forsøkt 14 dager. Det var veeeeeeldig lenge. 7-10 dager går greit. Det kommer sikkert an på hvor man er. Mine foreldre har det veldig tilrettelagt for besøk, og det er i hovedsak der vi har vært. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Off the map.
|
Sv: Kozesmoze?Jeg hadde nok reist avgårde hjem på ferie om jeg hadde lengtet hjem istedet for å være med mannen min i noen uker.
|
|
|
#46 |
|
Shake it out!
|
Opp til den enkelte?! Valgfrihet?! Er du gal, det kan vi da ikke ha!
Nei hvorfor skal man det? Jeg har overhode ikke tenkt å bruke svarene i denne tråden verken til å overbevise de andre her i junaiten om at det de gjør er feil, eller selv begynne å feriere borte fra mannen i månedsvis, om det viser seg at flertallet her inne også synes det er feil. Bare så vi har det klart
Takk, Iset!
|
|
|
#47 |
|
Shake it out!
|
Der svarte du jo på det jeg lurte på, jo!
|
|
|
#48 |
|
By the Sea
|
Sv: Kozesmoze?Sannsynligheten er vel stor for at de som deler seg opp om sommeren heller ikke synes det er kjempestas å være fra hverandre så lenge - men mange har jo et nært forhold til familie og venner som bor i Norge og har behov for å være sammen med dem også.
|
|
|
#49 |
|
Shake it out!
|
Hadde jeg vært så hjemmekjær hadde jeg aldri flyttet til utlandet, tror jeg. Og en sjømann kunne jeg aldri vært gift med, jeg hadde dødd av mangel på nærhet. Jeg er fullstendig underernært etter en liten uke
Ja, jeg tenker på ungene. Jeg ser jo hvor lite de liker når han reiser i jobben, og da er han på det meste borte i fem dager... Jeg hadde ikke likt å være alene, men jeg hadde jo overlevd.
En av grunnene til at vi ikke tok ferie i Norge sammen i år var faktisk at vi ikke tror det hadde vært bra for barna å komme hjem til Norge, for så å dra tilbake hit igjen. Det hadde nok, særlig for minstemann, vært som å flytte en gang til, og det ønsker vi ikke å utsette ham for. Vi synes ungene bør få slå rot her, og vil heller at familien skal komme på besøk hit.
Deilig å savne noen, ja, og deilig å treffes igjen
Som Kirsebær sier er barn forskjellige, og mine to eksemplarer av rasen har allerede mistet foreldre en gang i livet, og særlig eldstemann som var året da vi fikk ham, har en innebygget angst for å miste oss, og liker endringer i rutiner minimalt. All form for reise krever forberedelser der vi forklarer hva som skal skje, hvem som være bort og når de kommer hjem. Om det hadde gitt varige sår på sjelen om pappa var borte i fem-seks-syv uker kan jeg ikke si, men jeg kan si at han ikke hadde hatt det særlig godt den tiden pappa var borte.
Jeg synes jo ikke at man ikke skal dra på ferie fordi mannen ikke har ferie da, og noen av de jeg har snakket med har jo sagt at mannen jobber så mye uansett at det er like greit at de ikke er sammen. Og det er da jeg blir litt ekstra glad for at jeg har en mann som jobber mye, reiser litt, men som likevel alltid har fri helger, og heller sitter noen timer når ungene er i seng. Jeg innser at jeg er heldig
|
|
|
#52 |
|
© All rights reserved
|
Hva jeg mener? Jeg mener fint lite om konene i "junaiten" tar med seg barna hjem til Norge i lengre perioder, kjenner jeg. Jeg går ut i fra at de enkelte familiene er enige om hva som er rett for dem. Og jeg aner ikke hva jeg selv hadde valgt, i og med at jeg vanskelig kan se for meg et liv som hemmafru, både hjemme og i utlandet. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kozesmoze?Vi er jo en av de som reiser til Norge på den måten. Herremannen og jeg reiste først og var alene i 3 uker og så skulle Pelenmannen komme 3 uker etterpå. Nå ble hans mor dårlig (og døde) så han kom til Norge bare 1,5 uke etter oss. Grunnen er vel enkel. Herremannen og jeg rekker å hilse på min familie som bor 50 mil unna i ro og vi rakk hjem før barnehagen stengte så at han kunne møte sine gamle kamerater (som har begynt på skolen nå). Vi har hytte rett utenfor Oslo så vi har et eget sted å bo. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Kozesmoze?Jeg ville ikke hatt noen betenkligheter med å ta med barna hjem til Norge noen uker før mannen.
|
|
|
#55 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kozesmoze?Jeg glemte en ting, når jeg var barn bodde vi i Italia. Jeg var litt større enn Herremannen (11-14 år). For meg var de uken enormt viktige for å holde kontakten med vennene mine. |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#57 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#58 |
|
© All rights reserved
|
Jeg trodde jeg hadde svart deg bra nok i første innlegg (jeg mener altså fremdeles det må være opp til hver enkelt familie), men i og med at det ikke var godt nok tok jeg nok frem den spydige te-skjeen min, ja. Eller gjorde meg dum, som du sier. |
|
|
|
|
|
#59 |
|
Shake it out!
|
Men jeg spurte ikke om du mente det skulle være opp til den enkelte familie, der er jo jeg også. Du vet, valgfrihet og den type ting er jeg definitivt for
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Ikke nevn overskriften, ord med z får meg til å vemmes og jeg har forsøkt å overse det til nå. |
|
![]() |
|
|