|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?
De gangene han har hatt feber uten at dere har merket det i allefall?
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg gir ikke paracet i tide og utide, men når feberen er nesten 40 grader på små barn og almenntilstanden er dårlig - da får de paracet!
|
|
|
#4 |
|
Leser
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Teorien er så vidt jeg vet at du skal gi febernedsettende når barnet er plaget av feberen - og det er hun vel hvis hun er veldig slapp?
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Vi gir ikke paracet på dagtid om han ikke er så "veldig" dårlig. Grunnen til det er at spesielt mannen vil se symptomer som gjerne forsvinner om man gir paracet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har laget seg en tittel
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg pleier å gi febernedsettende når temperaturen passerer 39 grader. Er almenntilstanden dårlig ved lavere feber så hender det at jeg gir febernedsettende da også.
|
|
|
#7 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() |
Signerer! Her er det allmenntilstanden som avgjør. Kan de få det bedre med medisin er det ikke mye å lure på spør du meg! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Flax
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Vi har også vært litt plaget med feberkramper, så her får de stort sett febernedsettende når temperaturen passerer 38,5 |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bølle
![]() ![]() |
|
|
|
#10 |
|
Viser tenner
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Allmenntilstanden til barnet er den beste pekepinn på om barnet bør få paracet. Febernedsettende medisiner kan få andre symptomer (sår hals, vondt i hodet etc.) til å forsvinne, men så små barn har vel uansett problemer med å fortelle hvor det gjør vondt?
|
|
|
#11 |
|
Stiv
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Hvis almenntilstanden er redusert, ville jeg absolutt gitt febernedsettende ved såpass høy feber. Prøver også å gi en pille ved høy feber ved leggetid, det gir bedre nattesøvn for både foreldre og barn.
|
|
|
|
#12 |
|
Opp og ned
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Jeg gir vist den overstiger 39,5 på kveldene, eller jeg ser de har veldig ubehag.
|
|
|
#13 |
|
Flax
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Samme lege også da kanskje |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når gi febernedsettende bare for feberen?Takk for svar.
|
|
|
#15 |
|
Fraværende...til tider.
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da ville jeg ha sagt at allmentilstanden hennes er god, og ville ha valgt og ikke gi febernedsettende før til kvelden om hun forsatt har feber over 38( da får barnet en rolig natt og kroppen hvile).
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|