Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldre som røyker i bilen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-09-09, 13:57   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre som røyker i bilen

Det med svigermoren din skjønner jeg godt, jeg har samme problem nå selv om jeg ikke har liten baby lenger. Svigermor begynte nettopp å røyke igjen etter mange år som røykfri. Hun røyker heldigvis ute, men hun lukter ekstremt røyk, og har hun vært ute og røykt og kommer inn igjen stinker faktisk hele huset røyk lenge etterpå. Det samme gjelder venner jeg har som røyker, det er uutholdelig. Det er jo dumt å holde barna borte fra sine egne besteforeldre pga. røyk, men jeg hadde nok vært hard på dette og bedt henne om å ha egen røykejakke på seg som hang ute, stå ute en stund etter at røyken var slukket før hun kom inn, og vasket hender skikkelig før hun holdt barnet.

Ang. gravide som røyker så burde det ikke være deres egen sak. Ikke når det går utover et annet lite menneske. Desverre er jo ikke fostre klassifisert som mennesker, man blir jo ikke engang dømt for dobbeltdrap om man dreper en høygravid kvinne. Hårreisende.

Sist redigert av Dixie Diner : 08-09-09 kl 14:04.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 14:04   #2
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Har vokst opp med 2 foreldre som har vært storrøykere og det er noe av det værste jeg vet!
Gubben røyker også dessverre, han har prøvd å slutte flere ganger. Jeg orker ikke å mase på han, for da blir han bare pissur. Jeg er bare ekstremt streng på enkelte ting, som INGEN røykting i hus eller bil, og INGEN røyking nær guttugen.

Svigermor er også en storrøyker. Dessverre. Det jeg har trumfet igjennom der er ingen røyking inne så lenge guttungen eller jeg er på besøk. Da drar vi igjen rett og slett.

Men jeg blir oppgitt over at det virker som de ikke gidder å ta seg bryet med å slutte. De har rett og slett ikke lyst.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 15:41   #3
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er jo dumt å holde barna borte fra sine egne besteforeldre pga. røyk, men jeg hadde nok vært hard på dette og bedt henne om å ha egen røykejakke på seg som hang ute, stå ute en stund etter at røyken var slukket før hun kom inn, og vasket hender skikkelig før hun holdt barnet.

Hvorfor? Fordi hun ikke skal lukte vondt på dem?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 16:07   #4
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vel, hadde du hatt med å gjøre mennesker som har gule nikotinfingre som de ikke vasket, og ønsket å beføle gummene til ungen din for å kjenne etter tenner, så tror jeg kanskje ikke du hadde stilt dette spørsmålet. Ei heller om ungen reagerte så negativt på lukten at den begynte å hylgrine når han snudde nesen inn mot klærne til bestemor, eller enda verre; hun pustet på ham. Ekstreme tilfeller trenger faktisk litt tiltak for å kunne bygge et forhold mellom stor og liten.

Gammel 08-09-09, 16:19   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vel, hadde du hatt med å gjøre mennesker som har gule nikotinfingre som de ikke vasket, og ønsket å beføle gummene til ungen din for å kjenne etter tenner, så tror jeg kanskje ikke du hadde stilt dette spørsmålet. Ei heller om ungen reagerte så negativt på lukten at den begynte å hylgrine når han snudde nesen inn mot klærne til bestemor, eller enda verre; hun pustet på ham. Ekstreme tilfeller trenger faktisk litt tiltak for å kunne bygge et forhold mellom stor og liten.

Den ene tanten til ungene mine brukte en parfyme som eldstemann reagerte kraftig på da hun var liten. Det var nesten litt komisk, for hver gang stakkars tante skulle holde så kom lippa hos eldstemann, og så tårene og den høye c. Hun reagerte ikke på annen parfyme, kun denne. Stakkars tante forstod ingenting i begynnelsen, men det hjalp da hun bytta parfyme.

Gammel 08-09-09, 16:26   #6
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:domm,menerdommutealene,ogikketilsjenanseforandre:

Gammel 08-09-09, 16:30   #7
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

:domm,menerdommutealene,ogikketilsjenanseforandre:

Ikke bare røykere som er Domme får du trøste deg med, og Hensynsfyll Domm er bedre enn bare Domm

:rekkeropphåndenoginnrømmerandreDommheter:

Gammel 08-09-09, 17:03   #8
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Vel, hadde du hatt med å gjøre mennesker som har gule nikotinfingre som de ikke vasket, og ønsket å beføle gummene til ungen din for å kjenne etter tenner..

Grøss!!

Gammel 08-09-09, 16:57   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ja, selvfølgelig. Røykelukt er noe av det jævligste, mest kvalmende som finnes, og når en røyker har vært ute og kommer inn igjen i de samme klærne stinker jo hele huset lenge etterpå. Jeg er hysterisk når det gjelder røyking, jeg er det. :spy:

Gammel 08-09-09, 17:11   #10
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, selvfølgelig. Røykelukt er noe av det jævligste, mest kvalmende som finnes, og når en røyker har vært ute og kommer inn igjen i de samme klærne stinker jo hele huset lenge etterpå. Jeg er hysterisk når det gjelder røyking, jeg er det. :spy:

Enig i at røyk lukter jævlig. Men overdreven parfymebruk er nesten like ille, altså.
Jeg fikk ødelagt en kinotur i forrige uke på grunn av et kvinnemenneske som hadde dynka seg ned med parfyme. Hun satt ikke engang rett ved siden av meg, men 10-12 plasser bortenfor. Jeg holdt på å bli slått i bakken da jeg stod bak henne i billettluka og ba til noe jeg ikke tror på om at hun ikke skulle på samme film som meg, men joda.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:15   #11
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er helt forkastelig å røyke med barn i bilen eller inne generelt. Skjønner ikke hvorfor det ikke blir ulovlig å røyke og kjøre bil samtidig.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 17:40   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Enig i at røyk lukter jævlig. Men overdreven parfymebruk er nesten like ille, altså.
Jeg fikk ødelagt en kinotur i forrige uke på grunn av et kvinnemenneske som hadde dynka seg ned med parfyme. Hun satt ikke engang rett ved siden av meg, men 10-12 plasser bortenfor. Jeg holdt på å bli slått i bakken da jeg stod bak henne i billettluka og ba til noe jeg ikke tror på om at hun ikke skulle på samme film som meg, men joda.

Jeg skjønner det, jeg setter ikke disse tingene opp mot hverandre. Overdreven parfymelukt får man vondt i hodet av, det er jævlig. Men nå er det relativt sjelden jeg opplever parfymelukt som gjør meg skikkelig uvel, heldigvis. Røyk derimot, det skjer på daglig basis. Hater røyk.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.