|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre som røyker i bilenJeg sluttet å røyke da jeg var 20, men husker godt at jeg røykte i bilden når lillesøsteren min satt bak. Den gang tenkte jeg ikke på det. Jeg var så godt innlullet i min egen benektelse og rettferdiggjøring. Man må jo leve på en løgn for å kunne fortsette å røyke tenker jeg.
|
|
|
#22 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre som røyker i bilenDet forundrer meg virkelig at folk fortsatt gjør sånt..og det provoserer meg kraftig at de utsetter barna sine for røyking.
|
|
|
#23 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Foreldre som røyker i bilenJeg synes jo det er forkastelig å røyke i det hele tatt når man har barn (røyken setter seg jo i alle klær, hår osv, og så går man kanskje og klemmer på barnet etterpå), men det å røyke innendørs i bil eller hus der det bor barn er jo bare så grotesk at jeg helst skal la være å skrive hva jeg mener her. Ja, det gjelder også gravide røykere, jeg bør holde fingrene vekke fra tastaturet nå.
|
|
|
#24 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Sv: Foreldre som røyker i bilenNår foreldre (eller andre også, for den saks skyld) røyker i bilen, så vitner det rett og slett om ... ja, idioti. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Foreldre som røyker i bilen
|
|
|
#26 |
|
Curlingkone
|
Sv: Foreldre som røyker i bilenI feltet her jeg bor hadde jeg en nabo en stund som sto utenfor leiligheten sin og røyket med gravidmage. Dette var mens jeg var i vårt første IVF-forsøk, og jeg var SÅ provosert over at hun ikke tok bedre vare på livet hun hadde i magen enn det! Men jeg fikk meg ikke til å si noe. Det er på en måte deres egen sak om de gjør det, men jeg skjønner det ikke, og jeg forstår ikke at de klarer å forsvare det ovenfor seg selv uansett hvor vanskelig det sikkert er å slutte.
|
|
|
#27 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Foreldre som røyker i bilenDet med svigermoren din skjønner jeg godt, jeg har samme problem nå selv om jeg ikke har liten baby lenger. Svigermor begynte nettopp å røyke igjen etter mange år som røykfri. Hun røyker heldigvis ute, men hun lukter ekstremt røyk, og har hun vært ute og røykt og kommer inn igjen stinker faktisk hele huset røyk lenge etterpå. Det samme gjelder venner jeg har som røyker, det er uutholdelig. Det er jo dumt å holde barna borte fra sine egne besteforeldre pga. røyk, men jeg hadde nok vært hard på dette og bedt henne om å ha egen røykejakke på seg som hang ute, stå ute en stund etter at røyken var slukket før hun kom inn, og vasket hender skikkelig før hun holdt barnet.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 08-09-09 kl 15:04. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Foreldre som røyker i bilenHar vokst opp med 2 foreldre som har vært storrøykere og det er noe av det værste jeg vet! |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Glad
|
Sv: Foreldre som røyker i bilenJeg kjefta nettopp på broren min fordi han mener det er ok å røyke ut vinduet med sønnen i baksetet på lange turer. Enda han vokste opp i samme baksetet som meg, med grå tåke og lukkede vinduer (for det ble sånn trekk, må vite).
|
|
|
#30 |
|
Glad
|
Det er så sjelden vi treffer mine foreldre, så jeg har latt det skure og gå. Men ikke noe røyking inne når vi er på besøk. Neida, greit sier de. Og lukker seg inne på kjøkkenet med åpent vindu så snart babyen har lagt seg.
|
|
|
#31 |
|
Bedreviter
|
Man sier ingen ting og vasker klærne til babyen etterpå. Sist redigert av Teofelia : 08-09-09 kl 16:45. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Hvorfor? Fordi hun ikke skal lukte vondt på dem? |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Shake it out!
|
Sv: Foreldre som røyker i bilenEnig med siste taler (Teofelia, i tilfelle det er noen som svarer mellom oss).
|
|
|
#35 |
|
This is normal!
|
Virkelig? Jeg ville stemple meg selv som tidenes dust hvis jeg nå, langt ut i 30-årene, begynte å røyke, men å stemple alle som røyker som Domme blir litt for dumt (!) for meg altså.
|
|
|
|
#36 |
|
Bedreviter
|
Jeg synes heller ikke at røykere automatisk er Domme, men jeg skal være enig i at de var ganske Domme som begynte å røyke, det skal jeg. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Curlingkone
|
Oi da!
|
|
|
#39 |
|
Live and let live
|
Vel, hadde du hatt med å gjøre mennesker som har gule nikotinfingre som de ikke vasket, og ønsket å beføle gummene til ungen din for å kjenne etter tenner, så tror jeg kanskje ikke du hadde stilt dette spørsmålet.
|
|
|
#40 |
|
Shake it out!
|
Jeg sier ikke de er dumme, jeg sier de er Domme som røyker. De kan være oppegående, kjekke mennesker. Men alle vet at det ikke er smart å røyke. Altså, smarte mennesker som gjør Domme ting. Jeg gjør Domme ting, jeg også
|
![]() |
|
|