Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Foreldre som røyker i bilen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-09, 14:56   #1
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Foreldre som røyker i bilen

I går kjørte vi bak en familie, der begge foreldrene satt og røyket.
Barna satt i baksetet og ikke hadde noe de skulle sagt.
Jeg blir så sint!

Mer korttenkt er det vel ikke mulig å bli.
Tilfeldigvis kjørte vi bak de fra start til stopp, butikken til hjemmet.
Vi snakker om en kjøretur på under 10 minutter. Ja, da MÅ man jo bare.

Hva kommer det av at noen i det hele tatt tror at det er greit?

Gammel 07-09-09, 14:58   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Foreldre som røyker i bilen

Jeg trodde ikke folk gjorde slik lenger, jeg - men tok skammelig feil. Jeg så det samme her om dagen - guttungen godt i baksetet, pappa fyrer opp røyken, setter seg i bilen og kjører avsted.

Hvor korttenkte er egentlig enkelte folk?

Gammel 07-09-09, 14:59   #3
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er iallfall glad vi er kommet så langt at dette er noe det skrives om når det blir observert. En skal ikke mange årene tilbake før dette var helt vanlig.

Noen nek vil det alltid finnes.

Gammel 07-09-09, 15:01   #4
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Mamma røyket alltid i bilen, og jeg fikk ikke lov til å ha vinduet oppe for da fikk pappa vondt i ørene.
Jeg var alltid bilsyk, og kastet alltid opp på lengre turer. Nei, så rart.

Gammel 07-09-09, 15:03   #5
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil tro det er ren dumskap kombinert med egoisme som får folk til å røyke inni bilen mens barna sitter der, eller i nærheten av barna sine i det hele tatt. Jeg kan ikke se det på noen annen måte. Det samme med gravide som røyker. At noen er så freidige at de står offentlig og røyker til spott og spe - det klarer jeg ikke tilskrive annet enn ren dumskap.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 15:08   #6
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde heller ikke at folk gjør sånt lenger. Har også sett folk som røyker i bilen med unger som er med.
Da vi var små røyet både mamma og pappa i bilen. Vi fikk heller ikka ha vindu åpent, da trakk det så fælt....

Gammel 07-09-09, 15:09   #7
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var på sykehuset her og så ei høygravid dame og gubben komme ut, sikkert fra kontroll, og hive seg rett på røykpakkene. :iik: og :grøss:

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 15:11   #8
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Standard

Røyking som gravid må være det verste jeg ser.
Det kan egentlig sidestilles med røyking i bilen ja.

Gammel 07-09-09, 15:13   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg var på sykehuset her og så ei høygravid dame og gubben komme ut, sikkert fra kontroll, og hive seg rett på røykpakkene. :iik: og :grøss:

Noe i den duren har jeg og sett.

Gammel 07-09-09, 15:29   #10
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg ble provosert i går, jeg, selv om det ikke er det samme da.. Men vi var i allefall på Maridalsspelet, som jo foregår utendørs. Men, mens vi sitter stuet sammen i benkene der begynner 3-4 stk foran oss å røyke. Er det nødvendig å røyke PÅ "tribunen", liksom? Kunne man ikke gått ned fra den og 2 meter bort på jordet?

:gravid og hormonell:

Gammel 07-09-09, 16:36   #11
Left
Passiv

Standard

Hadde jeg nådd dem igjen i butikken, så tror jeg jammen jeg hadde foreslått at de kjøpte gassmaske til barna sine. Slik at de slapp å få i seg dritten de ville forurense seg selv med. Det der karakteriseres som barnemishandling etter mitt skjønn.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:40   #12
Left
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Mamma røyket alltid i bilen, og jeg fikk ikke lov til å ha vinduet oppe for da fikk pappa vondt i ørene.
Jeg var alltid bilsyk, og kastet alltid opp på lengre turer. Nei, så rart.

Her var jeg også, og det ville ikke falt meg inn - om jeg hadde røyket ja - å røyke verken inne i huset, eller i bilen med barn tilstede. Jeg var også konstant bilsyk da jeg var liten, for de to egoistene i forsetet satt og dampet på giften sin og forpestet luften i bilen.

Storebror hadde en kompis på overnatting her forleden, og det luktet seriøst dritt av alt han hadde. Det luktet sur røyk. ÆSJ altså.
Jeg sier selvsagt ikke noe til han, for han kan ikke noe for det, men jeg fikk veldig lyst til å si noen velvalgte ord til moren hans.

Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:40   #13
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Foreldre som røyker i bilen, fortjener barn som spyr i bilen (og gjerne på foreldrene også).

Faren min røykte for øvrig alltid i bilen. Det plaget meg i grunnen lite der og da, men allergien jeg utviklet i tenårene kunne jeg jo godt vært foruten.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 16:42   #14
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Jeg røska engang opp døren og kjeftet på et nek som satt og røyka i den parkerte bilen sin. I baksetet satt den en knøttliten baby.

Det var oppeholdsvær, og bilen sto parkert, men der satt hun og forpesta den stakkars lille babyen sin. :snufs:

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:16   #15
Smurfine79
Carpe Diem!

Smurfine79 sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Smurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smartSmurfine79 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

alle opplyste nå om dagen vet at nikotin er helseskadelig, å man utsetter ikke sine barn for helsskadelige ting, da er man dum da. Å røyke med unger i bilen burde vært forbudt

Smurfine79 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-09, 18:25   #16
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er helt forkastelig, og det burde være forbudt ved lov - røykelov. Rart at man kan sette ned forbud om å røyke på et utested o.l. men ikke i bilen med barn tilstede.... Mamma røykte alltid i bilen, og hjemme. Vi klaget alltid på det, men fikk til svar at det var hennes stue, og vi kunne gå på rommene våre om vi ikke likte det... Nå i voksen tid kommer jeg ikke hjem om det blir røykt inne, så da har hun valget: Besøk av datter og barnebarn eller innerøyk

Gammel 08-09-09, 12:03   #17
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Egoistisk og uansvarlig synes jeg.

Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 12:09   #18
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Gammel 08-09-09, 12:14   #19
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Disgusting.

Gammel 08-09-09, 12:25   #20
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har røykt i perioder siden jeg var ung og dum. Sluttet til hvert svangerskap, men begynte desverre igjen etter ammeslutt. Men, med hånden på hjertet kan jeg si at jeg aldri har røkt i bilen og de få gangene jeg tok en blås inne (for mange år siden) fikk jeg så dårlig samvittighet at det sluttet jeg raskt med.

Det var opplyst at det var farlig å røyke for 20 år siden også. Folk med litt vett i skolten, røyker ikke på ungene sine og absolutt ikke i en tett liten bil.

Jeg har forresten vært røykfri i 4 år i disse dager. Har ingen trang til å begynne igjen.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.