|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: Liker du julen, eller det bare stress?
Jeg begrenser det jo, men det koster likevel mer enn jeg har råd til som student. Jeg har en "skilt familie", så alle er å regne som mine nærmeste, og de skal jo ha gaver så klart. Brettspill og lignende er ikke aktuelle gaver da dette ikke er noe de driver noe særlig med. Uansett om jeg hadde kjøpt brettspill til alle sammen, så hadde det vært et stort innhugg og jeg måtte satset på å leve på nada i romjulen når poden er hos pappan. Ganske kjedelig, ikke minst er det stressende å hele tiden telle på kroner og øre. Jeg ønsker ikke være den som får masse fint, men ikke kan gi noe særlig igjen, så dette er jo et valg jeg tar. Jeg har kanskje for mye stolthet eller noe. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men kjære deg, tror du ikke familien ville hatt forståelse for dette dersom du sa det til dem? Er man student med presset økonomi, så kan det jo ikke forventes at man skal ha råd til like mye som det andre kanskje har. Kan det være slik at det er du som lager disse forventningene og dette gavepresset, mens familien din kanskje ville vist all verden med forståelse dersom du i år sa at du rett og slett ikke har råd? Dersom du synes det er vanskelig å motta gaver som er dyrere enn det du kan gi, så gjør en avtale med de du gir til. De fleste er åpne for ideen om mindre/billigere/færre julegaver.
|
|
|
|
#3 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kan du ikke bare spørre om dere kan kutte ut gavene for i år?
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|