Sv: Hva bør man gjøre/burde ha gjort før fylte 30?
Jeg har ikke lest hele tråden, for jeg ble så satt ut av tanken på at man skulle leve ut så mye før 30, og etterpå var løpet kjørt. Samt at jeg reagerte utrolig snerpete på det indirekte budskapet som fyller deler av tråden - at man bør fylle livet med er "ekstremopplevelser" for å ha hatt et godt nok liv. Jeg skjønner at jeg er sær og sur, ikke er jeg premenstruell engang. Altså, Polyanna og smilefjes hadde de forslagene jeg er mest enig i.
Når det er sagt, så ser jeg at dette er skravleforumet, og at aC sier hun kjeder seg. Derfor begynte jeg å tenke på hvilke opplevelser som har gitt meg glede uten at de var veldig særegne for meg og mitt liv. Her er noen litt enklere saker, kanskje mer gjennomførbare. De høres gjerne mindre spektakulære ut enn en del av det andre i tråden, men de gav meg stor glede:
- Renne Korketrekkeren minst 5 ganger på rad en fin vinterkveld
- Høstturer langs Akerselva på tidlige formiddager, med fotoapparat og et åpent øye
- Kakaotreff med venner (hvorsomhelst egentlig)
- Gå på kino alene og sjekke opp en kjekk single mann i billettkøen (og gå på date med ham etter kinoen)
- Bli venner med noen man har fordommer mot ( for egen del; venner innen finans, teste ut helt nye utesteder, hytteturer til landstedet på sørlandet og sånn )
- Lære noe man tror man ikke kan (igjen, for min del å gå på langrennsski - det vet jeg aC kan)
- Engasjere seg i noe utenfor en selv (frivillig arbeid igjen)
- Være på UKA sammen med venner, inkludert litt egotid med te og tegneserier
- Lære barna å like noe man elsker selv og gjøre det ofte sammen (for min del; slalom)
- Reise på måfåtur til Lofoten/Nordland en fin sommer
- Planlegge noe urealistisk og gjennomføre det
Jeg hadde gjerne kommet med mer om ikke en fireåring hadde forsøkt å rive ned stua nå.
|