Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
En lørdag kl. 15, som jeg brukte i mitt eksempel, kan du regne med at de fleste ikke sitter på kontoret. Men du kan samtidig regne med profesjonell kundebehandling, butikktur eller ikke.
For meg handler det ikke om nedlatendhet i det hele tatt, og som sagt prøver jeg å være høflig så sant jeg kan. Men det er lite som irriterer meg mer enn selgere som mener jeg bør være takknemlig for å i det hele tatt bli ekspedert. Det er ikke få ganger jeg har snudd på hælen i butikker med dårlig service, og dette synes jeg er særdeles dårlig service.
Jeg er helt enig i at på steder med dårlig service er det bare å snu i døra, og ingen skal være takknemlig for å bli ekspedert i en forretning.
Men, jeg synes faktisk at man skal respektere folk nok til å se dem i øynene og hilse/takke, selv om de står på andre siden av en disk. Det koster så lite å være litt hyggelig, tenker jeg da. Men jeg er jo av den sorten som tenker at selv telefonselgere fortjener at jeg opptrer OK, så jeg innser at jeg nok er litt miljøskadd med tanke på at jeg vet hvor utrolig positivt det er å ekspedere hyggelige folk. Og, hvor utrolig fort dagen blir ødelagt når folk er uhøflige og behandler meg som luft...