Sv: Ok å snakke i mobiltelefonen under handling?
Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.
Det forekommer meg at mange bruker mobil på en helt annen måte enn meg. Jeg er helt avhengig av den, også i jobbsammenheng, og det er en viktig del av kundebehandlingen for meg. Jeg ser på det som ganske absurd at jeg som kunde må sette selgerens følelser og såre tær foran min egen behandling av mine kunder? F.eks. hvis Billa ringer en servicetelefon en lørdag kl. 15 med en fortvilet kunde foran disken som trenger hjelp der og da, skal jeg da avbryte samtalen midt i for å kunne kjøpe pastillene mine med adekvate kommentarer om vær og vind til kioskeieren? Skal h*n virkelig kunne sette forutsetninger for mitt kjøp, sånn utover at jeg oppfører meg lovlig og ikke driver vandalisme eller drar ned reoler i fylla, liksom?
Jeg er enig i at det generelt er Fint&Flott at folk behandler hverandre med normal høflighet og til og med vennlighet, men som selger selv hadde jeg blitt infamt irritert og tatt med meg femtilappen min. 
Ref. at jeg ble brukt som eksempel: Det er klart at jeg til enhver tid ikke har oversikt over hvilke kundebehandlere som er ute på tur for å handle mens de er på jobb...
Men jeg ser vel ikke på _den_ problemstillingen som så veldig vanlig heller. Hvis man er i en jobbsamtale går det jo finfint an å gi beskjed om at man er nettopp det Det jeg forundres litt over er den "kunde er kunde"- og "ansatte i serviceyrker er ikke de jeg gidder å være høflig mot"-holdningen som flere her inne utviser. Er ikke det litt gammeldags og "ovenfra og ned"?
Hva slags holdning er det å ha til en stor yrkesgruppe? At de bare får finne seg i å betjene kunder uten å bli lagt merke til, liksom? Jeg kan ikke komme på _noen_ yrkesgruppe jeg ikke synes det er greit å være hyggelig mot, men som arbeidsgiver er jeg veldig klar på at vi skal yte god service og strekke oss langt selvom kundene ikke synes det er nødvendig å oppføre seg skikkelig. Gjør som andre vil at du skal gjøre osv...
Eventuelle større ubehageligheter refereres videre til meg slik at jeg kan overta kunde/situasjon.
Jeg kan være enig i at den ansatte i dette tilfelle gikk til litt ekstreme ytterligheter, men samtidig var det noe med selvrespekten han utviste i situasjonen som jeg hadde sansen for, jeg liker folk som er stolte av jobben de gjør.