Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket speilrefleks har du?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

Se resultatene: Hvilket speilreflekskamera har du?
Canon 64 52,89%
Nikon 48 39,67%
Olympus 3 2,48%
Pentax 2 1,65%
Sony 4 3,31%
Sigma 0 0%
Annet, spesifiser i tråden 0 0%
Deltakere: 121. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-09, 12:21   #1
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket speilrefleks har du?

Jeg har Canon 400D og er vel foreløpig mer opptatt av objektivet enn kamerahuset. Påvirker kamerahuset bildekvaliteten i det hele tatt?

Gammel 03-10-09, 12:23   #2
Crimina
L.F.C. supporter

Crimina sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg har Canon 400D og er vel foreløpig mer opptatt av objektivet enn kamerahuset. Påvirker kamerahuset bildekvaliteten i det hele tatt?

Ja, det gjør det.
Er dårlig på å forklare, men bildebrikken har jo noe å si, og det har jo noe å si hvor mange megapixler kameraet har også.
Jeg merket stor forskjell på bildene da jeg gikk over fra 400D og til 40D. Og jeg fikk også bedre tilbakemeldinger på bildene jeg tok med 40D på foranene jeg la ut bilder på.

Men klart, linsen man bruker har mye å si.

Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-09, 16:02   #3
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

jeg er også litt der. Blir nok å bytte ut min 350d etterhvert, men før det skal jeg i hvertfall kjøpe meg et godt stativ. Jeg har en 70-200 F4 fra Canon som jeg synes er litt tung å ta gode bilder med uten stativ. Har også et makroobjektiv jeg gjerne vil putte på stativ for større kontroll.

Tar ikke så mye bilder at jeg kommer til å gå for den proffe serien, men kan hende jeg neste gang kjøper et 40d e.l. brukt.

Gammel 03-10-09, 17:03   #4
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har et Canon eos 350D. Det har jeg vel hatt i hvert fall fire år nå.

Sist redigert av jane : 03-10-09 kl 19:51.
jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 18:09   #5
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har Nokon D 70. Er veldig fornøyd...
Skulle bare ønske at jeg hadde tid til å bruke det litt mere, prøve ut forskjellige funksjoner o.lign.

Gammel 01-11-09, 23:11   #6
dolliemor
Aktiv

dolliemor sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
dolliemor er litt kul
Standard

Nikon D60. Veldig fornøyd, men har ingen sammenligningsgrunnlag verken til Canon eller andre merker.

Gammel 04-10-09, 19:04   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Jeg har canon 450d. driver og kikker etter et nytt objektiv nå.. et med mere zoom.. er fortsatt ganske uerfaren og nybegynner men koser meg like vel..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
canon, nikon, speilreflekskamera

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.