Sv: Forskjellige bloggkategorier, forskjellig tilgang?
Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.
Det er ikke aktuelt for meg å legge ut detaljert om jobb eller privatliv hverken i M1 eller M2. Da heller i mitt eget lille prinsessedømme.
Jeg har ikke tilgang til din blogg så den var ikke ment som et eksempel Jeg har en blogg et annet sted på nettet, og for dem som bruker FP-bloggen på samme måte ser jeg ikke at foringer FP på noen som helst måte. Det er fjasebloggene, alla langt på vei min egen, som gjør det. Det er sjelden jeg deler noe der som jeg egentlig ikke kunne skrevet på M2.
Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.
Jeg legger ut masse bilder av bl.a. ungene i bloggen min. Jeg har tidligere lagt ut bilder i formet, men jeg har alltid slettet dem etterpå. I bloggen sletter jeg ikke bildene - dessuten legger jeg ut langt flere bilder enn jeg noen sinne ville lagt ut i forumet. Bare for å gi et eksempel på hva som befinner seg i en lukket blogg.
Den ser jeg, og der er jeg enig. Jeg har også lagt ut bilder i den lukkede bloggen, som jeg ikke ville lagt ut på forumet, selv på M2. Og igjen, det er ikke de veldig private bloggene jeg reagerer negativt på, det er jo ting som ikke hadde kommet ut på FP likevel. Jeg tenker mer på det som mest er fjas og kos. Tråder som starter om en liten morsomhet, og som bare utvilker seg. At det blir i blogger - åpne som lukkede - synes jeg er trist.
Men jeg er kanskje bare misunnelig fordi jeg ikke klarer å følge med både i bloggene og på forumet 
[quote=Skilpadda;1864342]Akkurat drittslenging er det befriende lite av her. Men som flere allerede har sagt, så er det omtale av andre brukere eller forumtråder vi primært ser opp for. Her sier vi heller fra for tidlig enn for sent.[quote]
Det var da enda godt å høre! At det er lite drittslenging, altså.
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det kan du si, og det er helt klart et poeng. Men det er ikke sikkert de ville ha blitt like morsomme om de lå mer åpent til - det er noe med å snakke i "trygge" omgivelser, og vite omtrent hvem som leser/hører på, som ofte gjør at ting blir hyggeligere og mer avslappet. (Det skal også sies at det P.B. (Pre Bloggene) hendte at det ble klagd på overstadig fjasing i forumet, noe som kan ha vært en medvirkende årsak til at så mye av fjasingen forsvant inn i bloggene.)
Litt av greia er at forumet har blitt stort. Ting som fungerte bra med 200 aktive brukere fungerer ikke alltid like bra når man er fire ganger så mange. Og ikke alle endringene på forumet "skyldes" bloggene - min erfaring er i alle fall at alle slike forum/samfunn på nettet forandrer seg over tid uansett.
Altså, jeg FP. Her er det takhøyde, rom for en og mange oppegående folk.