Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-09, 13:54   #11
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: TV-reklamene til Care og TV-aksjonen

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Og nå er vel ikke disse skuespillerne i realiteten noe tettere på nød og fattigdom enn andre nordmenn (uten at jeg kan vite noe sikkert om det), så det er jo ikke noe blaff fra livet deres i den forstand, så jeg synes logikken brister på flere punkter her.

Skuespiller er jo nettopp skuespillere for at de skal dramatisere noe, ikke leve det. Jeg syns det er litt lattervekkende at man bare vil ha det helt ekte, altså.

Bistandsreklamer er for øvrig noe av det vanskeligste som finnes. De må ikke være så lettbeinte at man ikke føler sympati, men heller ikke så grusomme at man ikke orker å forholde seg til det.

En bistandsorganisasjon lagde en gang i tiden en reklame med underernærte, afrikanske barn som ikke greide å stå på bena ledsaget av latterboks-latter. Den ble så in-your-face at ingen orker å se på den en gang, og langt mindre gi penger. Vi er nemlig innrettet sånn at vi aller helst gir penger til det vi kan assosiere oss bittelitt med, det må ikke være for eksotisk. Jeg mener å huske at katastrofer i Afrika er det vi som privatpersoner gir aller minst til, mens sånn som tsunamien raste det inn penger. Fordi det var hvite mennesker i stor grad som ble rammet. Året etter ble Pakistan rammet av jordskjelv med omtrent like mange døde og sårete tror jeg, det var det omtrent ingen som gadd å gi penger til.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:05.