Sv: Bor du på landet eller i byen?
Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.
En liten sykkeltur du. Hvis jeg ikke husker feil om hvor du bor da...
Vi bor nesten 3 mil syd for Oslo, liten by/tettsted som har det meste, både kaffebar, kinosenter, handlesenter, pub og spisesteder (som ikke er altfor mye å skryte av da) og knutepunkt for tog inn til Oslo. Vi bor i et villastrøk utenfor selve sentrum i gå-sykkelavstand, turområde rett oppi, dog litt kjedelig flatt terreng for meg som er vokst opp nordøst i Oslo med bølgende åser og daler. Vi vurderer å flytte til nabokommunen nærmere hovedstaden der mannen er fra, men får ikke helt bestemt oss. Jeg som innflytter og ungene som begynner å bli større, har begynt å gro fast littegrann. Jeg kjenner jeg savner byen litt innimellom, men jeg er ikke vokst opp i sentrum, men det er litt med hjemfølelsen. Og jeg savner å få mer besøk av de mer inngrodde urbane vennene mine og de vennene mine som er bosatt i Akershus på andre siden mot Lillestrøm. Det er kort vei til flott skole og barnehage, de har kort vei til tur i skogen og det er forholdsvis trygt villaområde for ungene å bevege seg i. Det har blitt litt uaktuelt å jobbe i hovedstaden, fordi jeg får totalt fnatt av NSB, men mannen gjør, jeg sa opp og har nå jobbet i lokalområdet i over to år.
Vi sogner jo til samme kino vi. Samme treningssenter også sikkert. Hvis ikke jeg husker feil heller. 
Med andre ord - semi-urbant.
|