|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Må si jeg blir litt bekymret
Sånn innklegg er jo informative, hva iallverdebn er vitsen med å kludre til den allerede kompliserte informasjonen rundt dette? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Jeg prøver bare å få så mange som mulig til å se alle sider av informasjonen rundt denne influensaen og vaksinasjoner. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Hvorfor skal man ta vaksinen i avisene egentlig? Lager de egne vaksinasjonspoliklinikker i redaksjonen? |
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Hvilke kriterier bruker du for å avgjøre for deg selv hvilke sider som er riktig informasjon og hva som er bare vås?
|
|
|
#5 |
|
Nybegynner
![]() |
Nei det har jeg ikke og det er akkurat derfor jeg ikke skal bare blint tro på alt som avisen skriver. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Mother of Dragons
|
Enig. Avisene har skrevet mye vrøvl de siste ukene om dette.
Egne instinkter? Hvordan kan man ha instinkter for en risikovurdering som en eventuell vaksine er?
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Det eneste lille men, er vel at mistanken om at Folkehelseinstituttet og WHO gir rådene sine aller mest utifra hensyn til befolkningen som en helhet? Ikke utifra hva som er best for den enkelte. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Det er helt riktig, og det er jo som oftest veldig stor sammenfallenhet, men ikke alltid.
|
|
|
#10 |
|
Nybegynner
![]() |
Greit instinkter er kansje feil ord å bruke, jeg er opprinling Engelsk og ikke Norsk og kunne ikke komme på et annet norsk ord for "gut feeling".
Grunnen til et demokratisk rettsystem er at den som er anklaget skal få muligheten til å visse alle sider av hendelsen som han er anklaget for. Ikke bare siden fra anklageren men siden fra forsvaret også. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Det der blir litt som med Frp. Man velger å tro på en professor innenfor et helt annet fag enn klima eller hva det nå var framfor de 99,9% av forskere som faktisk har kompetanse til å mene noe om klimaet. Det er noe med forskningsresultater og antall fagpersoner som støtter seg til forskningen. Jeg for min del foretrekker å tro mer på WHO og FHI enn julenissen, og jeg håper det gjelder de fleste. Du er et unntak ser jeg.
|
|
|
#12 |
|
Mother of Dragons
|
For å få avklart hva du egentlig mener her:
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona. Sist redigert av Esme : 20-10-09 kl 17:27. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg er så DRITTlei (unnskyld meg) av alle som skriker til andre at man for all del ikke ta vaksinen for man kan dø og bli steril og få kreft, og jeg vet ikke hva! Og det at disse personene jevnt over hverken jobber med emnet, eller er tilstrekkelig orientert for å foreta en medisinsk korrekt risikovurdering for/ mot, så har det fått meg til å helle for.
|
|
|
#14 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg reagerte på kommunikasjone du hadde ved å beskylde myndighetene for å lyve, det synes jeg er misinformasjon, og tar bort verdien av det du har av sunn skepsis, og gjør om budskapet ditt til populistisk informasjon uten mening.... |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Må si jeg blir litt bekymretDet er visst påvist influensa på skolen til guttene - det var i allefall et skriv om det i sekken i dag. Jeg er ikke spesielt bekymret, men jobber jo på skole og er utsatt for rimlig mye smitte. Vi får skjerpe inn på håndvasken enda litt mer.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|