Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 09:31   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

det finnes ikke en ting en gjennomsnitts helsesøster ikke mener noe om, og dessuten mener at hun vet bedre enn alle andre.

Haha! Det er litt sant det. Men de som virkelig har peil på det meste, det er drosjesjåfører. Bare spør en drosjesjåfør: "Det er da synd at finanskrisen kom, håper myndighetene får oss greit igjennom det." Så får man svaret "Myndighetene? Nei, de vet ikke hva de gjør. Det de burde gjøre er..." Og så har man det gående resten a turen.

Jeg tenker at drosjesjåførskolen må være en veldig bra skole siden de kan så mye de som har gått der?

Jeg er dog usikker på hvem som hadde vunnet en diskusjon mellom en drosjesjåfør eller en helsesøster.

Gammel 27-10-09, 09:37   #2
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha! Det er litt sant det. Men de som virkelig har peil på det meste, det er drosjesjåfører. Bare spør en drosjesjåfør: "Det er da synd at finanskrisen kom, håper myndighetene får oss greit igjennom det." Så får man svaret "Myndighetene? Nei, de vet ikke hva de gjør. Det de burde gjøre er..." Og så har man det gående resten a turen.

Jeg tenker at drosjesjåførskolen må være en veldig bra skole siden de kan så mye de som har gått der?

Jeg er dog usikker på hvem som hadde vunnet en diskusjon mellom en drosjesjåfør eller en helsesøster.

Jeg ville satt en knapp på helsesøsteren! Ingen mann kan vinne en diskusjon med en kvinne.

Jeg var forresten borti en som jeg tror er lastebilsjåfør, og HAN visste alt, han. Absolutt alt. Han visste hva statsministeren tenkte, han. Jada. For han hadde nemlig lært seg å se forbi nyhetene på TV og gjennomskue talene og de fine ordene, og da kunne han se rett inn i dem. Og alt hva han visste! Han visste om konspirasjoner og hvem som egentlig bestemte hva, og pollitikkera er dønn korrupte alle sammen!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 09:37   #3
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Øyner jeg en spinn off? Hvem tror FP vil komme seirende ut av en diskusjon mellom en drosjesjåfører og en helsesøsøster? Kanskje vi kan inkludere engleskolelærerne også? De har ganske stor tro på seg selv (og mye annet rart), virker det som.

Gammel 27-10-09, 09:39   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Øyner jeg en spinn off? Hvem tror FP vil komme seirende ut av en diskusjon mellom en drosjesjåfører og en helsesøsøster? Kanskje vi kan inkludere engleskolelærerne også? De har ganske stor tro på seg selv (og mye annet rart), virker det som.

Engleskolelæreren ville tapt med glans. Og med et smil, selvsagt, og med vissheten om at en engel passet på henne. Og så ville hun startet et nytt kurs, og kanskje fått Se og Hør til å skrive om det triste nederlaget, men at hun likevel kunne se at både drosjesjåføren og helsesøsteren hadde hver sin engel ved sin side.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 09:41   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Engleskolelæreren ville tapt med glans. Og med et smil, selvsagt, og med vissheten om at en engel passet på henne. Og så ville hun startet et nytt kurs, og kanskje fått Se og Hør til å skrive om det triste nederlaget, men at hun likevel kunne se at både drosjesjåføren og helsesøsteren hadde hver sin engel ved sin side.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 09:41   #6
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 27-10-09, 09:56   #7
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Kanskje vi kan inkludere engleskolelærerne også? De har ganske stor tro på seg selv (og mye annet rart), virker det som.

Selvsagt! De var ikke en yrkesgruppe som falt meg inn, men Embs har et poeng. Engleskolelærere (og nært beslektede yrker) vinner glatt irritasjonskonkkurransen om det står til meg!
(Jeg må ha fortrengt deres eksistens i rent selvforsvar.)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 10:04   #8
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Blir litt skremt over hvordan tydeligvis enkelte helsesøstre er omkring.Vi har en super hs som ikke nøler med å si om et er noe hun ikke kan nok om,og oppsøker de instansene som evt kan svare bedre enn henne. Hun har også vært flink til å følge opp oss når vi har vært hos legen med unga,og spurt om vi er fornøyd med svaret eller om vi skal oppsøke en annen lege. Hun er ikke hysterisk på at man må amme og alt annet som man føler press på når man er mamma. Man føler seg trygg på å si ting som det er,og ikke redd for å si at man samsover,ikke ammer, glemmer Ad-dråper osv.

Gammel 27-10-09, 11:23   #9
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg glemmer ikke drosjesjåføren fra Bergen som fikk beskjed om å kjøre meg til en adresse hvor det befant seg en søvnspesialist. (Jeg sa ikke noe om spesialisten selv.) Han ble veldig oppbragt over at jeg hadde latt det gå så langt, og kunne ramse opp hva som skulle til for å få sove om natta. Det er klart, når man reiser til andre kanten av landet for å komme til en spesialist så burde man ha skjønt at det bare er å droppe kaffen på kvelden.

Jeg kan føre jordmødre på lista. Jeg har en del ugreie opplevelser med jordmøre, og hovedproblemet har etter min opplevelse vært manglende kompetanse på kartlegging, og konklusjonskåthet på andres vegne. (Gjerne stikk i strid med hva legen konkluderer med, etter å ha kartlagt.)

Selgere på senteret og på gata er nevnt, jeg synes det er direkte plagsomt. Nå sist jeg møtte disse omega-et-eller-annet-folka tok jeg en spansk en, og latet som jeg snakket i mobilen. Funket som søren. (Takk og lov for at ingen ringte da jeg snakket!)

Gammel 27-10-09, 11:30   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg glemmer ikke drosjesjåføren fra Bergen som fikk beskjed om å kjøre meg til en adresse hvor det befant seg en søvnspesialist. (Jeg sa ikke noe om spesialisten selv.) Han ble veldig oppbragt over at jeg hadde latt det gå så langt, og kunne ramse opp hva som skulle til for å få sove om natta. Det er klart, når man reiser til andre kanten av landet for å komme til en spesialist så burde man ha skjønt at det bare er å droppe kaffen på kvelden.

Det er jo litt slemt å henge ut enkelteksemplarer av en yrkesgruppe da, det finnes jo tullinger overalt.

Men jeg må fortelle en historie til: Jeg hadde skrevet ut en eldre dame med blodfortynnende (hun var 85 år og veide 40 kilo) og litt etter kom hun tilbake på sykehuset, illsint fordi hun hadde fått for liten dose blodfortynnende. For det hadde drosjesjåføren sagt og han hadde derfor bare kjørt henne tilbake til sykehuset med beskjed om hvilken dose hun skulle ha.

Gammel 27-10-09, 11:32   #11
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Det er jo litt slemt å henge ut enkelteksemplarer av en yrkesgruppe da, det finnes jo tullinger overalt.

Men jeg må fortelle en historie til: Jeg hadde skrevet ut en eldre dame med blodfortynnende (hun var 85 år og veide 40 kilo) og litt etter kom hun tilbake på sykehuset, illsint fordi hun hadde fått for liten dose blodfortynnende. For det hadde drosjesjåføren sagt og han hadde derfor bare kjørt henne tilbake til sykehuset med beskjed om hvilken dose hun skulle ha.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 10:18   #12
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg som var sikker på at det var en imbisill apotekansatt som hadde sendt henne i retur, med mersolgt håndkrem (full av parabaner og annen kjemisk dritt) og unødig informasjon i handleposen

Gammel 27-10-09, 11:31   #13
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Selgere på kjøpesenter. Gir seg jo aldri.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.