Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 00:05   #141
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken yrkesgruppe irriterer deg mest?

Trenger ikke oppklares to ganger.

Sist redigert av Imma : 27-10-09 kl 00:07. Årsak: Glitter var først.
Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 00:06   #142
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Trampe, her.

Ehm? Ikke spesielt glad i jobben din eller?

Jeg er kjempe fornøyd med lærerene til barna mine, og er sjeleglad for at noen tar den jobben. Og jeg setter utrolig stor pris på hva de gjør for barna mine.

Men å kalle dem drittunger?? Da setter du både deg selv og dine lærerkollegaer i et dårlig lys.

Ikke rart at flere nevner lærere her inne da, hvis det er slike holdninger dere har

Hun var morsom. :informerer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 00:06   #143
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kulturbyråkrater.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 00:09   #144
Trampe
Har en bolle i ovnen

Trampe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Trampe er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Trampe: Det er en spøk!

Hehe, ok... En litt småsliten og trøtt mamma her som egentlig burde vært i seng skjønner jeg

Gammel 27-10-09, 00:09   #145
Mani
Helt vanlig

Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Telefonselgere er jo kanonmorsomme! De pleier å bli merkbart mindre pågående når jeg spør dem hva de har på seg og om de har tid til en liten koseprat.

Det er ikke mulig at du faktisk gjør det!

Gammel 27-10-09, 00:17   #146
Left
Passiv

Standard

Telefonselgere kan være ganske morsomme. Det er bare å ta av røret, og virkelig hvine av fryd "åååå så glad jeg ble for at du ringer til meg"!!! "Jeg er så ensom skjønner du, etter at mannen min stakk av med nabodamen med de store puppene"...

Parkeringsvakter er en annen kategori. De har ofte vurderingsevne som en j..... sparegris.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 00:19   #147
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er kjempe fornøyd med lærerene til barna mine, og er sjeleglad for at noen tar den jobben. Og jeg setter utrolig stor pris på hva de gjør for barna mine.

Men å kalle dem drittunger?? Da setter du både deg selv og dine lærerkollegaer i et dårlig lys.

Ikke rart at flere nevner lærere her inne da, hvis det er slike holdninger dere har

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 01:05   #148
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maylen, her.

Telefonselgere og Navansatte som tydeligvis ikke kan det de skal kunne.

Meg: Kan du hjelpe meg å skrive denne klagen? Jeg lurer på hva de egentlig ikke skjønte av søknaden siden jeg ikke har fått noen begrunnelse.
NAV: Ja, du skriver jo bare hva du mener og hvorfor du mener det du gjør. (punktum)

Dette kommer neppe som neppe som noen overraskelse på Maylen, men jg er altså fullstendig enig med henne.

Gammel 27-10-09, 01:10   #149
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Åh, det er også en helt spesiell gjeng som konsekvent klarer å trigge irritasjonsnervene mine. Gi en Frivillig Ungsau en intercom og en akkreditering, og se hva som skjer. Fascinerende. Alltid fascinerende.

Gammel 27-10-09, 01:19   #150
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn etter en drittdag på jobben så er det IT ansvarlige som ikke gjør jobben sin og tollere som skal ha dokumentkontroll. (og ikke bruker rimlig tid etterpå)

Gammel 27-10-09, 02:02   #151
Misteri
Opp og ned

Misteri sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Kirurger topper min liste om dagen.

Gammel 27-10-09, 08:38   #152
Skvetten
Passiv

Standard

(ikke vondt ment Trampe)

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 10:22   #153
Trampe
Har en bolle i ovnen

Trampe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Trampe er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

(ikke vondt ment Trampe)

Hehe, ser den

Gammel 27-10-09, 10:23   #154
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har lest hele tråden. :åpplyser: Underveis har jeg tenkt så det knaket. Hvilken yrkesgruppe irriterer meg MEST?

Jeg har kommet fram til at jeg oftere irriterer meg over SYSTEMER enn over YRKESGRUPPER. NAV er nevnt, her mener jeg det er systemet som er på tryne, ikke yrkesgruppene som jobber der. Jeg vet at mange av de som jobber i NAV er like fortvilte over situasjonen som vi som står utenfor er.

Men når det kommer til yrkesgrupper kjenner jeg at det er noen som utmerker seg:
- apotekansatte - som mener at de er bedre i stand til å vurdere diagnose og korrekt behandling enn legen, og dessuten alltid skal prakke på deg minst ett ekstra produkt, OG slenge på informasjon som står i pakningsvedlegget, selv om det er medisiner jeg har brukt i årevis.
- helsesøstre - som mener seg berettiget til å mene noe om ALT. Absolutt alt. Kosthold, søvn, påkledning, utslett, sykdom, leggetider, utstyr, vaksiner, TV-titting... det finnes ikke en ting en gjennomsnitts helsesøster ikke mener noe om, og dessuten mener at hun vet bedre enn alle andre.

I tillegg irriterer jeg meg jevnlig over lærere og barnehageansatte, mye med samme begrunnelse som hos helsesøstre - de vet og kan alt, mye bedre enn alle andre, etter halvannen uke som vikarlærer så kjenner læreren barnet MYE bedre enn foreldrene, ja. Men de to ovennevnte yrkesgruppene er de jeg irriterer meg MEST over.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 10:31   #155
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

det finnes ikke en ting en gjennomsnitts helsesøster ikke mener noe om, og dessuten mener at hun vet bedre enn alle andre.

Haha! Det er litt sant det. Men de som virkelig har peil på det meste, det er drosjesjåfører. Bare spør en drosjesjåfør: "Det er da synd at finanskrisen kom, håper myndighetene får oss greit igjennom det." Så får man svaret "Myndighetene? Nei, de vet ikke hva de gjør. Det de burde gjøre er..." Og så har man det gående resten a turen.

Jeg tenker at drosjesjåførskolen må være en veldig bra skole siden de kan så mye de som har gått der?

Jeg er dog usikker på hvem som hadde vunnet en diskusjon mellom en drosjesjåfør eller en helsesøster.

Gammel 27-10-09, 10:37   #156
bina
Ustabil

bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Haha! Det er litt sant det. Men de som virkelig har peil på det meste, det er drosjesjåfører. Bare spør en drosjesjåfør: "Det er da synd at finanskrisen kom, håper myndighetene får oss greit igjennom det." Så får man svaret "Myndighetene? Nei, de vet ikke hva de gjør. Det de burde gjøre er..." Og så har man det gående resten a turen.

Jeg tenker at drosjesjåførskolen må være en veldig bra skole siden de kan så mye de som har gått der?

Jeg er dog usikker på hvem som hadde vunnet en diskusjon mellom en drosjesjåfør eller en helsesøster.

Jeg ville satt en knapp på helsesøsteren! Ingen mann kan vinne en diskusjon med en kvinne.

Jeg var forresten borti en som jeg tror er lastebilsjåfør, og HAN visste alt, han. Absolutt alt. Han visste hva statsministeren tenkte, han. Jada. For han hadde nemlig lært seg å se forbi nyhetene på TV og gjennomskue talene og de fine ordene, og da kunne han se rett inn i dem. Og alt hva han visste! Han visste om konspirasjoner og hvem som egentlig bestemte hva, og pollitikkera er dønn korrupte alle sammen!

Gammel 27-10-09, 10:37   #157
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Øyner jeg en spinn off? Hvem tror FP vil komme seirende ut av en diskusjon mellom en drosjesjåfører og en helsesøsøster? Kanskje vi kan inkludere engleskolelærerne også? De har ganske stor tro på seg selv (og mye annet rart), virker det som.

Gammel 27-10-09, 10:39   #158
bina
Ustabil

Standard

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Øyner jeg en spinn off? Hvem tror FP vil komme seirende ut av en diskusjon mellom en drosjesjåfører og en helsesøsøster? Kanskje vi kan inkludere engleskolelærerne også? De har ganske stor tro på seg selv (og mye annet rart), virker det som.

Engleskolelæreren ville tapt med glans. Og med et smil, selvsagt, og med vissheten om at en engel passet på henne. Og så ville hun startet et nytt kurs, og kanskje fått Se og Hør til å skrive om det triste nederlaget, men at hun likevel kunne se at både drosjesjåføren og helsesøsteren hadde hver sin engel ved sin side.

Gammel 27-10-09, 10:41   #159
Skvetten
Passiv

Standard

Engleskolelæreren ville tapt med glans. Og med et smil, selvsagt, og med vissheten om at en engel passet på henne. Og så ville hun startet et nytt kurs, og kanskje fått Se og Hør til å skrive om det triste nederlaget, men at hun likevel kunne se at både drosjesjåføren og helsesøsteren hadde hver sin engel ved sin side.

Svar med sitat
Gammel 27-10-09, 10:41   #160
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:03.