|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med disse helseteppene?
Men det er jo forskjell på barn? Eldste kunne sove hvor som helst, minsten er mye vanskeligere. Og han ble hysterisk av å sitte mot meg, han måtte sitte vendt fra meg for å i det hele tatt gidde å sitte rolig i vogna, så da kjøpte jeg en OTH (vel, først en Quinny) og det ble en drøm å trille vogn. Utenom når han skulle sove, da måtte jeg ha et teppe eller noe foran HALVE åpningen. Ser ikke noe negativt i det. Hadde jeg derimot pakket inn hele åpningen og kvalt ungen i hete og lite luft, hadde jeg jo vært fjern.
|
|
|
#22 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Ja, selvsagt er det forskjell på barn. Noen er mer vár for stimuli enn andre, så da synes jeg ikke det er noe rart om noen faller lettere til ro med litt skjerming enn andre.
|
|
|
#23 |
|
er her
|
Enig! Passer alltid på å kle av de små når vi er inne på kjøpesenter eller lignende. Størsten som bestemmer selv derimot nekter å ta av boblejakken og luen når vi kommer inn ...
For min del så bruker jeg helseteppe uten problem foran vognen, som regel er det for å skjerme for solen (noen ganger vinden) eller for å redusere utsikten så han sovner. Det som er genialt med vognen vi har er at det er glidlåser rundt om kring i den tette delen, som heller ikke er tett, så vi kan åpne opp for å sirklere luften fra andre steder.
|
|
|
|
#24 |
|
ekstremt trøtt
|
Det er stor forskjell på å dekke til hele åpningen og henge et teppe halveis ned. Jeg snakker om de som dekker åpningen helt.
|
|
|
#25 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Så ei som satte en bitteliten baby i bilstolen, hev helseteppet over hele ungen og kjørte... og det var på sommeren. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Nymotens gammeldags
Ja, men det virker som om folk snakker så generelt. "Jeg blir irritert når noen legger teppe over vogna", feks. Jeg gjør jo det, men bare over halve, og det er sikkert de som irriterer seg over dét også. Men men, folk får jo bare tenke sitt.
|
|
|
#27 |
|
Sånn passe sane
|
Hæ? Det trodde jeg alvorlig talt var en spøk. Er det mulig.
|
|
|
#28 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Hæ? Det er det verste ...
|
|
|
#29 |
|
Sånn passe sane
|
Hehe, samme her. Men han får virkelig nok luft inn i vogna om man bare dekker til halve åpningen altså. Så da får folk virkelig bare himle, om det gjør noe for dem.
|
|
|
#30 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Nå vet jo ikke jeg om hun tok det teppet vekk etterhvert, men... |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Har selv sett mange som dekker vogna med tepper,jakker o.l, både unge, eldre og mødre med flere barn. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
can-jur
|
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg kan godt finne på å legge et helsepledd over vogna inne på et kjøpesenter.
|
|
|
|
#33 |
|
|
Jeg gjorde det kun når det ikke var varmt og vi var et sted med mange mennesker. Lå han på verandaen så sovnet han uten teppet. Det var sjelden jeg gikk rundt med ham blant folk når han skulle sove, men det skjedde. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg kjenner jeg er enig med Iset her. Jeg har også brukt helseteppe (hvitt) og lagt oppe på hetten på vognen som er mørk uten å dekke noe av åpningen. Siden teppet er hvitt blir det da ikke så varmt inne i vognen som har vært mørkeblå.
|
|
|
#35 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Bra at man informerer på sykehuset om dette. Jeg har født på tre forskjellige sykehus, ingen har gitt meg slik info. Bruker alikevel ikke teppe over vogna - for det vet man om man har hatt en fortid på NM. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Er det ikke dette som blir kalt "burkababy"? Det er et forholdsvis nytt fenomen. Det har blitt tatt opp i avisa mange ganger. Det blir varmt og dårlig med luft i vogna, det er vitenskapelgi bevist. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg kan heldigvis med hånden på hjertet si at jeg aldri har brukt helseteppe over vogna til mine barn
|
|
|
#39 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Hva er det med disse helseteppene?Jeg er så schmart at jeg klarte å bruke helseteppe, ikke over hodet på ungene, men delvis over inngangen på vogna når de skulle sove ute, for å skjerme for inntrykk og lys. Men jeg lover, jeg klarte å lage store glipper som det strømmet luft inn.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|