Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 13:11   #1
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Tåler du gulp? Jeg lukter litt gulp for tiden.

Jeg antar at du er morsom på min bekostning, så hvorfor ikke hive på en litt ekkel smiley?

:ikke i humør til morsomheter om pusteproblemer:

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:02   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Jeg antar at du er morsom på min bekostning, så hvorfor ikke hive på en litt ekkel smiley?

:ikke i humør til morsomheter om pusteproblemer:

Hva om jeg hiver på en nusselig smiley?

Tåler du gulp? Jeg lukter litt gulp for tiden.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:05   #3
Skvetten
Passiv

Standard

Hva om jeg hiver på en nusselig smiley?

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:12   #4
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det blir merkelig å innføre et offentlig forbud mot parfyme da det er reltativt få som reagerer så sterkt som du gjør. Det er vel bedre om lærere som faktisk har elever med sterk allergi lar være å bruke det, enn å innføre et hvisomatte- forbud. Synes jeg. Jeg hadde selvfølgelig latt være å tatt på meg parfyme hvis jeg hadde elever som reagerte på det, men det hadde kanskje vært litt merkelig dersom jeg måtte slutte med parfyme fordi en elev i Sogn og Fjordane var allergisk.
For øvrig hadde jeg aldri blitt sur hvis jeg ble bedt om å flytte meg på bussen pga parfymeallergi. Merkelig reaksjon.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 15:15   #5
Skvetten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes det blir merkelig å innføre et offentlig forbud mot parfyme da det er reltativt få som reagerer så sterkt som du gjør. Det er vel bedre om lærere som faktisk har elever med sterk allergi lar være å bruke det, enn å innføre et hvisomatte- forbud. Synes jeg. Jeg hadde selvfølgelig latt være å tatt på meg parfyme hvis jeg hadde elever som reagerte på det, men det hadde kanskje vært litt merkelig dersom jeg måtte slutte med parfyme fordi en elev i Sogn og Fjordane var allergisk.
For øvrig hadde jeg aldri blitt sur hvis jeg ble bedt om å flytte meg på bussen pga parfymeallergi. Merkelig reaksjon.

De aller fleste mennesker med alvorlige lungesykdommer blir tette av parfyme. Slik at det er ikke enkeltstående tilfeller men alle de som har KOLS, de med alvorlige astmagrader, de med f.eks. pulmonal hypertensjon og en rekke andre alvorlige lungesykdommer.

Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 16:51   #6
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rekker opp hånden som en av dem som bruker parfyme og deo. Det er enkelt og greit fordi jeg er blant dem som stinker svette. Jeg aner ikke om det kommer av manglende tykktarm, som gjør at jeg tar opp lite væske, men svetten min lukter STERKT. Parfyme er derfor en del av min hverdag.

Jeg ville selvfølgelig droppet parfymen om jeg hadde noen jeg omgikk som ble syk av den. Da heller svettelukt, helt klart. Men ikke en gang min KOLS-syke tante (som forøvrig røyker som en svamp ) reagerer på parfyme. Jeg har faktisk til gode å møte noen enda (heldigvis!) som har blitt syke. Som jeg har sett da ... Men jeg er jo ikke dummere enn at jeg forstår at de finnes likevel, og at grunnen til at jeg ikke møter dem er at de får sin hverdag begrenset på grunn av folk som meg sin parfymebruk.

Men altså, allergi er vanskelig! Jeg er allergisk selv, gift med en allergiker. For min del blir jeg omtrent invalid hver vår og sommer på grunn av bjørk og gress. Ikke astamtisk, men flunsete. Jeg tar dobbel dose kortison, dobbel dose allergimedisin, og jeg ligger fremdeles strekk ut og sover etter jobb, for da har jeg brukt meg opp. Våren her i USA har vært som å være i himmelen - for første gang i mitt liv er jeg ikke allergisk! . Jeg vet altså hvordan det er å bli syk (dog ikke dødssyk) av allergi, og kan sette meg inn i problemstillingen.

Mannen er allergisk mot bjørk og diverse dyr. Han blir ganske astmatisk av å omgås katter. Og jeg blir jo litt av hans ellers så omtenksomme foreldre, som erstatter den ene katten med den andre, og sier "vi støvsuger jo godt før dere kommer". Jadda.

Jeg ser helt klart at man på offentlige kontorer kunne hatt parfymeforbud. Samtidig som jeg også ser at det hadde gjort det rimelig kjiipt å jobbe sammen med meg .

Det må være ekstremt kjiipt å bli så syk som deg, Skvetten, og jeg har null problem med å forstå at du brenner for saken . Selv om jeg altså er en av dem som daglig går rundt og lukter (jeg stinker ikke, altså!). Men jeg har i det minste ikke mykgjøringsmiddel i klærene. Og kastet nettopp et vaskemiddel fordi det omtrent luktet gjennom flasken. Hva er det med amerikanere og "kunstig frisk lukt"?

Gammel 03-11-09, 20:16   #7
trøtt
ekstremt trøtt

trøtt sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 32
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er allergisk mot parfyme, men blir ikke i nærheten av så syk som Skvetten. Jeg får en dundrende hodepine i det en person med parfyme går forbi meg. Halsen blir sår og jeg smaker parfymen. Resten av dagen min blir ødelagt. Likevel er det jo ikke farlig for meg, men vanvittig ubehagelig.

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det er rett og slett uvitenhet. Hverken mer eller mindre.

Det kan være mer. Mange bryr seg rett og slett ikke, de må bruke parfymen sin.

Opprinnelig lagt inn av Nasse, her.

Jeg er på linje med Skvetten her. Det burde være mulig å få parfymeforbud på offentlige plasser. Men hva med deodrant av typen roll on? Får du/andre kraftige reaksjoner på det også? Såpelukt? Noen såper er jo også parfyrmerte såvidt jeg vet.

Jeg reagerer på nesten alt med parfyme i. Enkelte lukter er ikke så ille som andre, men de fleste såper, shampooer, skyllemidler, vaskemidler, roll on osv reagerer jeg på.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja jeg tenkte på det da jeg skrev det. På Gardermoen må en jo faktisk gå rett inn på parfymeavdelingen. Finnes det ingen andre lureinnganger du kan gå inn. Hvis du har legeattest e.l.?

Det er helt idiotisk. Jeg går alltid på utsiden av taxfreen, men luktene strømmer jo ut derfra.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.