Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

A Christmas Carol

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-09, 20:38   #1
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: A Christmas Carol

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Broren min lærte seg engelsk gjennom å se på "DJ Cat" på Sky Channel om morgenene husker jeg.

Joda, Olympia - å omgi seg med et fremmedspråk er positivt for språkinnlæringen. Forskning viser... etc.

Som sagt- det er forskjell mellom en film som Jurassic Park eller Coraline, som små barn ikke er i målgruppen i, og DJ Cat Show. Ærlig talt.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:40   #2
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Som sagt- det er forskjell mellom en film som Jurassic Park eller Coraline, som små barn ikke er i målgruppen i, og DJ Cat Show. Ærlig talt.

Hvorfor finner du det nødvendig med en sånn tone?

Jeg snakker om prinsippet engelskpråklige filmer - og har ikke nevnt spesifikke filmer eller aldersgrenser overhodet. Two separate issues.

Gammel 03-11-09, 20:44   #3
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg mener at kombinasjonen av å la barn se filmer som de egentlig er for små til å se, i et språk som de ikke en gang forstår, er uheldig.

Å la barn se filmer som de er i målgruppen for å kunne se, på et språk de ikke forstår, er neppe skadelig, men jeg innbiller meg at det kan være kjedelig for ungen? De får nok med seg handlingen men mister jo det meste av språklige poenger.

Å se veldig enkle filmer eller korte tegneserier a la Peppa eller Teletubbies, er nok noe helt annet.

Dattera mi er forresten tospråkelig, og mer enn gjennomsnittlig opptatt av andre språk, det er ikke slik at jeg prøver å skjerme henne for engelsk på generelt grunnlag altså.

Gammel 03-11-09, 20:50   #4
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Men hvilke filmer som er egnet for barn er da veldig induviduelt. Noen er engstelige, andre liker action. Noen greier å følge en historie, andre mister fokus etter noen minutter. Det som er "snilt nok" for et barn på 5/8/13 blir barnslig og kjedelig for andre. Derfor synes jeg det blir veldig rart da en del bruker sitt eget barn som en fasit her. Femåringen min greide fint å lese teksten på en film hun, det betyr ikke at jeg tror alle femåringer er der enda.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:50   #5
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Det var ikke myntet på deg, Iset.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-09, 20:52   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Men hvilke filmer som er egnet for barn er da veldig induviduelt. Noen er engstelige, andre liker action. Noen greier å følge en historie, andre mister fokus etter noen minutter. Det som er "snilt nok" for et barn på 5/8/13 blir barnslig og kjedelig for andre. Derfor synes jeg det blir veldig rart da en del bruker sitt eget barn som en fasit her. Femåringen min greide fint å lese teksten på en film hun, det betyr ikke at jeg tror alle femåringer er der enda.

Jepp, det er stor forskjell på barn. Selv om min jente ikke blir skremt av filmer og fint takler det meste, betyr ikke det at jeg hadde vist feks. Coraline til andre barn, jeg har da respekt for at andre vil følge aldersgrenser og at ikke alle barn er som mitt eget.

Gammel 03-11-09, 20:52   #7
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Selvsagt er det individuelt. Men ikke ubegrenset, etter min mening. Jeg synes ikke noens seksåringer burde se hverken Jurassic Park, Poltergeist eller James Bond, for den saks skyld.

Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.