Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 10:45   #1
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Tror du folk farer med løgn?

Jeg tenker det samme som Olympia (hvis jeg forsto henne riktig), men jeg tror ikke folk lyver. For meg har det noe med at "sannheten" om meg ikke er så lett å fremstille. Jeg har enkelte ting jeg ikke snakker/skriver om fordi jeg kan ha problemer med å formulere dem, eller at jeg synes det er uhensiktsmessig å snakke/skrive om dem. Seksualitet er jo et typisk (og generelt) eksempel på "skjulte sider" hos folk. Nå må jeg bare med en gang si at jeg ikke mener at folk skal komme med detaljbetroelser fra soverommet. Jeg bare poengterer at det er vanlig - også i RL - at man aldri forteller hele sannheten, men at man velger det man vil vise av seg selv. Og på nett er det enda lettere at disse bruddstykkene av en person, oppfattes som "slik er vedkommende".

Jeg er feks helt sikker på at jeg kunne ha fremstilt mannen min på en måte her på FP som gjorde at 90% av brukerene ville ha ment jeg burde skille meg. Han er et helt vanlig menneske med gode og dårlige sider, og hvis jeg konsekvent hadde fokusert på de dårlige sidene hans på nett hadde det fremstått som han var umulig å leve med. Ville jeg ha løyet? Nei, jeg synes ikke det, men det hadde ikke vært en "sann fremstilling" heller.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Og ellers synes jeg det er en hype at FPs brukere er så smarte, ref Sitrons tråd om man følte seg smartere enn andre her inne. Det finnes mange svært oppegående folk her, men det er mye berm også. :dukker:

Jeg vet ikke om du vet det, men de fleste mennesker (som ikke har fått testet IQ en sin) mener at de har en IQ på 120. God over gjennomsnittet, men ikke i eliten. Dette er jo et typisk eksempel på det jeg nevnte ovenfor, folk lyver ikke, men fremstillingen blir ikke nødvendigvis riktig heller.

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.