Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-09, 09:02   #1
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og Skremmern har noen poenger, absolutt, men jeg kjenner knapt igjen noen, i alle fall ikke mer enn et par stykker, som har alle de egenskapene/meningene hun ramser opp.

Jeg synes det kommer frem mange FP-myter om dagen. Det Skremmeren skriver her er vel det som er forumets rykte. Og jeg synes ikke det har så mye med virkeligheten å gjøre, egentlig. Noen mennesker snakker veldig høyt eller har lett for å bli hørt, og det virker som om deres meninger har fått stå som "FPs meninger". Og det er jo langt fra sannheten. Det er knapt noe som får stå uimotsagt også, så å snakke om unison enighet her inne er rart. Som dette med hijab og politiet. Der delte jo FP seg i to. Og bruk av helseteppe foran vognen - jeg antar knapt 2 % av forumet gadd å engasjere seg. Bruk av Toro? Sooo 2006-diskusjon. Osv.

En myte til jeg vil til livs, mens jeg først er i det surmagete hjørnet: "På FP blir man hengt for skrivefeil". Det skjer jaggu ikke ofte noen kommenterer skrivefeil og sånt, med mindre den ble veldig komisk. Man slipper kanskje ikke unna med dårlig argumentasjon, men skrivefeil og dårlige setninger tror jeg ikke det er mange brukere som kommenterer. Det er mulig det var holdningen helt i starten av forumet, men det har forsvunnet.

Og ellers synes jeg det er en hype at FPs brukere er så smarte, ref Sitrons tråd om man følte seg smartere enn andre her inne. Det finnes mange svært oppegående folk her, men det er mye berm også. :dukker:

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Feil. De fleste skriver at de er imot kontantstøtte, skriver at de jobber utenfor hjemmet og skriver at de kan skifte dekk på bilen.

Har ikke vi en egen tråd om konspirasjonsteorier her et sted?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:32   #2
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes det kommer frem mange FP-myter om dagen. Det Skremmeren skriver her er vel det som er forumets rykte. Og jeg synes ikke det har så mye med virkeligheten å gjøre, egentlig. Noen mennesker snakker veldig høyt eller har lett for å bli hørt, og det virker som om deres meninger har fått stå som "FPs meninger". Og det er jo langt fra sannheten. Det er knapt noe som får stå uimotsagt også, så å snakke om unison enighet her inne er rart. Som dette med hijab og politiet. Der delte jo FP seg i to. Og bruk av helseteppe foran vognen - jeg antar knapt 2 % av forumet gadd å engasjere seg. Bruk av Toro? Sooo 2006-diskusjon. Osv.

Det var riktignok satt på spissen og humoristisk ment fra min side, men jeg tror det er sånt folk mener når de snakker om "rette FP-ånd". Jeg skrev med andre ord om hva jeg tror folk mener når de bruker "rette FP-ånd" i en negativ setting. Jeg synes jo mange av punktene på lista er positive, og uenigheter skaper som sagt fruktbare diskusjoner, og til glede for nye og gamle lesere lå jeg inn noen nye punkter på lista ( ). Men sorry altså, Toro måtte med. Jeg tenker nemlig alltid på FP når jeg drar opp den meksikanske gryteretten fra skuffa mi.

Vi som har vært her lenge har en tendens til å kalle folk sutrete og gjentagende når de tar opp disse tingene. Jeg synes kanskje at en mellomting mellom DetEnesteRiktige og EnhverMorVetBestForSineBarn er EnFinTing.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:34   #3
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Toro er sjelden glutenfri.... *åplyser*

Gammel 10-11-09, 02:03   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

En myte til jeg vil til livs, mens jeg først er i det surmagete hjørnet: "På FP blir man hengt for skrivefeil". Det skjer jaggu ikke ofte noen kommenterer skrivefeil og sånt, med mindre den ble veldig komisk. Man slipper kanskje ikke unna med dårlig argumentasjon, men skrivefeil og dårlige setninger tror jeg ikke det er mange brukere som kommenterer. Det er mulig det var holdningen helt i starten av forumet, men det har forsvunnet.

Og ellers synes jeg det er en hype at FPs brukere er så smarte, ref Sitrons tråd om man følte seg smartere enn andre her inne. Det finnes mange svært oppegående folk her, men det er mye berm også. :dukker:

Har ikke vi en egen tråd om konspirasjonsteorier her et sted?

Enig. Det med at FP er fæle til å rette opp skriveleifer er bare tull. Jeg er helt elendig til å lese korrektur og gidder svært sjelden å rette feil jeg ser i etterkant, om de ikke er virkelig helt ekstreme eller ødelegger hele meningen med innlegget. Og jeg kan bare huske en eneste gang noen har spikket på meg, og det var da jeg skrev Visteria Lane i stedet for Wisteria Lane. I bloggen min.

:leser videre i tråden:

Jeg synes fremdeles Skremmeren tok FP på kornet hvis man skal oppsummere førsteinntrykket. Det betyr ikke at jeg mener at det er mange som innehar alle de meningene, men at summen ofte peker den veien mht en del av de med sterkeste meninger. Og jeg kan sikkert signere for et par-tre av dem, jeg også , jeg bare lever ikke slik jeg preker, og later ikke som om jeg gjør det heller. For jeg også sikker på at det er flere som dikter på seg både den ene og den andre PK (FPK?) meningen her inne, uten å nødvendigvis leve opp til det på jevnlig basis i RL.

Ellers kan jeg jo (fortsatt uten å ha lest hele tråden, as usual) fortelle hva det er med FP som gjør at jeg er her:

1. Den takhøyden Monsoon lovte meg da hun lokket meg inn her fra Forum Uten Særlig Takhøyde.
2. Masse herlige folk, også en haug som jeg ikke nødvendigvis er særlig enig med. Skulle bare ønske jeg hadde mer tid til å diskutere. Har fremdeles dårlig samvittighet for en tråd jeg ikke har fulgt opp. Skulle gjerne vært kverulant/diskutant på fulltid .
3. Tidvis en del festlige diskusjoner, men viser til pkt 2 - for dårlig tid til å delta veldig aktivt. Særlig nå som jeg bor syv timer borte og alle gode diskusjoner er 10 sider lange og omtrent ferdigdebattert innen jeg våkner. Da blir jeg bare en sånnen som gjentar selvfølgeligheter .

Hva jeg ikke liker?

At det blir mer og mer blogging. At det blir færre og færre diskusjoner om Spennende Saker. Og at det er noen få som ser ut til å ikke like Takhøyden, og blir såret/sint/sur av diskusjoner.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:53.