Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 22:01   #121
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av Babe, her.

FP er herlig! :enkel:

Du har ikke lest hele tråden! :synsk:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 22:02   #122
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Du har ikke lest hele tråden! :synsk:

Jeg vet ikke, jeg - jeg synes det var en ganske fin oppsummering på dette tidspunktet?

Imma: Den er grei.

Gammel 04-11-09, 22:03   #123
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Men det betyr ikke at det ikke hender at noen sutrer, altså. Og å påpeke det er jo også en form for negative tilbakemeldinger, som man bør ta mot på en konstruktiv måte, ja?)

Hæh?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg ser absolutt humoren i Skremmerns liste, men jeg er litt lei av den. Det er de samme satt-på-spissen kommentarene som kommer hver gang, også skal man liksom bli litt flau hvis man kjenner seg igjen, og gjerne bortfoklare det med å trekke frem alle de punktene man ikke er perfekte på.

Flau? Jeg hadde blitt dritglad om jeg hadde kjent meg igjen i (nesten) alle punktene på den lista.
:tyr til Toro både nå&da:

Gammel 04-11-09, 22:03   #124
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg vet ikke, jeg - jeg synes det var en ganske fin oppsummering på dette tidspunktet?

Imma: Den er grei.

Der er den jo

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 23:35   #125
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg vet ikke helt, jeg. Du lurte på hva "rett FP-ånd" var, og kanskje "lista" er det mange forbinder med FP og at det er derfor den dukker den opp fra tid til annen og gjør traverne lei? Sånn røft sett er de aller fleste punktene på lista det jeg forbinder med FP, uten at jeg knytter det til noe veldig positivt eller negativt. De fleste er imot kontantstøtt, jobber utenfor hjemmet og klarer vel så godt som sin bedre halvdel å skifte dekk på bilen, så jeg for min del føler meg litt på sidelinjen for hva den gjengse FP-er ville gjort når jeg overlater Sector Alarm-mannen som lurer på om vi ønsker boligalarm til mannen.

Feil. De fleste skriver at de er imot kontantstøtte, skriver at de jobber utenfor hjemmet og skriver at de kan skifte dekk på bilen.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 23:41   #126
~TM~
trøtt

~TM~ sin avatar

Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det jeg ikke liker er bloggene. Både fordi det tar fjasetrådene ut av forumet i litt for stor grad, jeg synes det er vanskelig å følge med i og med at det ikke går an å få det inn på samme side. Og det er til en viss grad ekskluderende.

Jeg liker heller ikke bloggene.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 08:25   #127
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Feil. De fleste skriver at de er imot kontantstøtte, skriver at de jobber utenfor hjemmet og skriver at de kan skifte dekk på bilen.

Tror du folk farer med løgn?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 08:31   #128
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Tror du folk farer med løgn?

Ja.

Langt ifra alle, men folk farer med både løgn og overdrivelser. Både i RL men enda mer på nett. Og jeg tror at spesielt FP, der det meste er så veldig pk og "riktig" på alle måter, kan få andre til å føle seg utilstrekkelige og at de føler at de må skrive usannheter for å henge med.

Gammel 05-11-09, 09:02   #129
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Skremmern har noen poenger, absolutt, men jeg kjenner knapt igjen noen, i alle fall ikke mer enn et par stykker, som har alle de egenskapene/meningene hun ramser opp.

Jeg synes det kommer frem mange FP-myter om dagen. Det Skremmeren skriver her er vel det som er forumets rykte. Og jeg synes ikke det har så mye med virkeligheten å gjøre, egentlig. Noen mennesker snakker veldig høyt eller har lett for å bli hørt, og det virker som om deres meninger har fått stå som "FPs meninger". Og det er jo langt fra sannheten. Det er knapt noe som får stå uimotsagt også, så å snakke om unison enighet her inne er rart. Som dette med hijab og politiet. Der delte jo FP seg i to. Og bruk av helseteppe foran vognen - jeg antar knapt 2 % av forumet gadd å engasjere seg. Bruk av Toro? Sooo 2006-diskusjon. Osv.

En myte til jeg vil til livs, mens jeg først er i det surmagete hjørnet: "På FP blir man hengt for skrivefeil". Det skjer jaggu ikke ofte noen kommenterer skrivefeil og sånt, med mindre den ble veldig komisk. Man slipper kanskje ikke unna med dårlig argumentasjon, men skrivefeil og dårlige setninger tror jeg ikke det er mange brukere som kommenterer. Det er mulig det var holdningen helt i starten av forumet, men det har forsvunnet.

Og ellers synes jeg det er en hype at FPs brukere er så smarte, ref Sitrons tråd om man følte seg smartere enn andre her inne. Det finnes mange svært oppegående folk her, men det er mye berm også. :dukker:

Har ikke vi en egen tråd om konspirasjonsteorier her et sted?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:07   #130
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg liker at vi snakker i hele setninger og at det ikke er en studie i å forstå smileys og sms-språk. Diskusjonene holder et bra nivå, og det går an å ha en rimelig opphetet debatt uten at det blir moderert i tide og utide. Og man greier stort sett å skille mellom person og sak. Og at ikke alt dreier seg om graviditet/fødsel/barn, men at det er et visst samfunnsengasjement.

Det jeg ikke liker er bloggene. Både fordi det tar fjasetrådene ut av forumet i litt for stor grad, jeg synes det er vanskelig å følge med i og med at det ikke går an å få det inn på samme side. Og det er til en viss grad ekskluderende.

Dette var jeg veldig enig i.. Synes det er nokså ekskluderende med bloggene..
Dessuten blir de oppdaterte med leserne sine, så man "ramler" av, fordi man ikke er helt aktiv nok. Noiaen i meg da sier at det er noe galt med meg..
"Er det klærne mine? " -type greie..
( ja, jeg vet jeg har problemer.. )

Gammel 05-11-09, 09:16   #131
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er sikkert noen som lyver om sånt, men det tror jeg er fåtallet. Mange på FP kjenner hverandre i RL, og vet hva som er sant og ikke.

(Og for de som kjenner meg, men som ikke vet det: Jeg suger på dekkskifte og er veldig glad for at kleskaprydding er min jobb og dekkskifte er mannens jobb.)

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:18   #132
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det er sikkert noen som lyver om sånt, men det tror jeg er fåtallet. Mange på FP kjenner hverandre i RL, og vet hva som er sant og ikke.

Det har du nok helt rett i, og jeg har heller ikke påstått at det er flertallet som gjør det.

Gammel 05-11-09, 09:32   #133
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Jeg synes det kommer frem mange FP-myter om dagen. Det Skremmeren skriver her er vel det som er forumets rykte. Og jeg synes ikke det har så mye med virkeligheten å gjøre, egentlig. Noen mennesker snakker veldig høyt eller har lett for å bli hørt, og det virker som om deres meninger har fått stå som "FPs meninger". Og det er jo langt fra sannheten. Det er knapt noe som får stå uimotsagt også, så å snakke om unison enighet her inne er rart. Som dette med hijab og politiet. Der delte jo FP seg i to. Og bruk av helseteppe foran vognen - jeg antar knapt 2 % av forumet gadd å engasjere seg. Bruk av Toro? Sooo 2006-diskusjon. Osv.

Det var riktignok satt på spissen og humoristisk ment fra min side, men jeg tror det er sånt folk mener når de snakker om "rette FP-ånd". Jeg skrev med andre ord om hva jeg tror folk mener når de bruker "rette FP-ånd" i en negativ setting. Jeg synes jo mange av punktene på lista er positive, og uenigheter skaper som sagt fruktbare diskusjoner, og til glede for nye og gamle lesere lå jeg inn noen nye punkter på lista ( ). Men sorry altså, Toro måtte med. Jeg tenker nemlig alltid på FP når jeg drar opp den meksikanske gryteretten fra skuffa mi.

Vi som har vært her lenge har en tendens til å kalle folk sutrete og gjentagende når de tar opp disse tingene. Jeg synes kanskje at en mellomting mellom DetEnesteRiktige og EnhverMorVetBestForSineBarn er EnFinTing.

Gammel 05-11-09, 09:34   #134
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Toro er sjelden glutenfri.... *åplyser*

Gammel 05-11-09, 09:35   #135
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

:Liker gluten:

Gammel 05-11-09, 09:50   #136
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg tror at spesielt FP, der det meste er så veldig pk og "riktig" på alle måter, kan få andre til å føle seg utilstrekkelige og at de føler at de må skrive usannheter for å henge med.

Hvis jeg først skulle lyve tror jeg at jeg hadde valgt noe mer spennende enn å si at jeg er i mot kontantstøtte, jobber utenfor hjemmet eller kan skifte dekk på bilen.

Jeg tror ikke det er så mange som farer med voldsomme usannheter her inne, hvertfall ikke for å leve opp til denne myten. Som regel blir myten brukt som en hersketeknikk, og det fremstilles ikke som positivt å oppfylle kravene.

Hvis det først lyves aktivt tror jeg det er mer om de store tingene, som kan gjøre en interessant.

Jeg syns faktisk det er en veldig sammensatt gjeng her inne, både politisk, ideologisk, verdi- og interessemessig.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 09:52   #137
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Det hender jeg tenker at FP er et sted der enkelte får lov å leve ut måten de ønsker å være på, men ikke får til i RL.

Det stemmer ekstremt godt på meg. I det virkelige liv snakker jeg nesten ikke med noen. Innesluttet, utilnærmelig, sjenert, vanskelig å nå inn til, er typiske beskrivelser.
Jeg er mye mer sosial og rett fram her enn på ånkli.

Sist redigert av Dronningen : 05-11-09 kl 10:08.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-09, 10:05   #138
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Standard

:Liker gluten:

Det gjør i grunn jeg også...

Gammel 05-11-09, 10:12   #139
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er da også noe å skryte på seg.

Jeg tror virkelig ikke at det er så mange som juger på seg ferdigheter her, det er jo mange som kjenner hverandre.

Men jeg tror det er veldig lett å blingse på hva som er enkeltsakene til noen. Jeg er f.eks veldig vitenskapsorientert og veldig flink teknisk. Men ser du meg krangle om økologisk mat og helsetepper foran vognen? Not so much. Fordi det er saker som jeg ikke har noen spesielle meninger eller følelser om. Og sånn tror jeg det er med mange, man fronter det som er viktig, og jeg tror at folk juger svært sjelden om det som faktisk er viktig for dem.

Gammel 05-11-09, 10:18   #140
leliane
madmanized

leliane sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
leliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt liktleliane er virkelig godt likt
Standard

Kloke Mennesker, gode råd og godt diskusjonsnivå. Misliker ikke noe spes - foruten at det kan stjele litt tid i perioder...

leliane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.