Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 21:19   #81
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: I lys av brukerundersøkelsen ... Hva er det med FP?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men å kalle sutring for sutring er korrekt. Eller, hva nå enn som er den riktige oversettelsen av "nagging".

Nagging betyr å mase. Whining er å sutre.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:21   #82
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker en god latter, og det får jeg ofte her inne.

Og så er det mange fine mennesker her.

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:22   #83
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1273
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Nagging betyr å mase. Whining er å sutre.

Joh, men "nagging" kan også defineres som "persistently annoying", tydeligvis.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:23   #84
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

AC: Hvorfor oppfatter du det jeg sa som sutring?

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:24   #85
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

@Skilpadda: Uansett hva som kommer ut av undersøkelsen, jeg er spent på hvordan dere ser for dere at den kan brukes? Annet enn "nice to know" liksom. Man kan vel i liten grad klare å styre et forum i en ny retning, uten å måtte modde brukerene hit og dit? (Les: regulere mer) Og det ønsker vi vel ikke?

Nei, å moderere/styre brukerne er ikke noen vei å gå. Men hvordan folk bruker forumet, hva de ønsker seg, og hva de ønsker å beholde - det spiller rolle for hva slags tekniske løsninger som kommer til å komme etter hvert. (For eksempel de lovede endringene i bloggene, der man vil kunne skrive noen innlegg som lukkede og andre som åpne - og der det vil være lettere å få oversikt og å finne frem til det man har lyst til å lese.)

Og så er det veldig kjekt å ha en viss idé om hva folk irriterer seg over, og ikke minst hvor mange det er som irriterer seg. Hvis det viste seg at store deler av medlemsmassen var kjempesure på grunn av ett eller annet som vi lett kunne fikse, så hadde det jo vært veldig greit å fikse det - mens hvis det er noe vi tror at er et problem, men som i virkeligheten kanskje bare én bruker misliker (mens femten andre oppgir dette som noe av det de liker best ved FP!), så er det kanskje ikke noe vi trenger å anstrenge oss for å gjøre noe med.

Gammel 04-11-09, 21:24   #86
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg oppfattet det tydeligvis (etter å ha blitt retta på av alle de perkfete flisespikkerne som bare driver og plukker fra hverandre argumenter for moro skyld) mer som irriterende masing. Litt hakk i plata.

"Alle på FP er så dumme og tror de er perfekte."

Hørt den før? Ja. If you don't like it, don't buy it.

Gammel 04-11-09, 21:26   #87
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nye tekniske løsninger høres bra ut!
Fint at dere vil gjøre en vurdering da, får vi en sammenfatning av undersøkelsen? Jeg er jo kronisk nysgjerrig. Uansett får vi vel se hva som skjer.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:27   #88
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Joh, men "nagging" kan også defineres som "persistently annoying", tydeligvis.

Selvfølgelig, masing er jo forferdelig irriterende, men det er forskjell på " jeg vil, jeg vil, jeg vil" og "ååååååååh, jammmen.....jeeeeeeeg viiiiiiiiil".

Gammel 04-11-09, 21:29   #89
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Selvfølgelig, masing er jo forferdelig irriterende, men det er forskjell på " jeg vil, jeg vil, jeg vil" og "ååååååååh, jammmen.....jeeeeeeeg viiiiiiiiil".

Men hva er nå ordet for "jeg vil, jeg vil, jeg vil, ellers er du en dumming! "?

Gammel 04-11-09, 21:31   #90
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei, jeg oppfattet det tydeligvis (etter å ha blitt retta på av alle de perkfete flisespikkerne som bare driver og plukker fra hverandre argumenter for moro skyld) mer som irriterende masing. Litt hakk i plata.

"Alle på FP er så dumme og tror de er perfekte."

Hørt den før? Ja. If you don't like it, don't buy it.

Vet ikke hvor du leste "alle på FP er dumme og tror de er perfekte" inn i mitt utsagn om takhøyde.
Nei, jeg har ikke hørt den før. Visste ikke at "noen" har sutret over det før. Jeg har vært uenig, det trodde jeg at man fikk lov å være på FP. Sant, det er her den takhøyden kommer inn.

Gammel 04-11-09, 21:33   #91
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Standard

Men hva er nå ordet for "jeg vil, jeg vil, jeg vil, ellers er du en dumming! "?

3-åringens form for hersketeknikk.

Gammel 04-11-09, 21:34   #92
Imma
Ikke altetende

Imma sin avatar

Standard

Men nå skal jeg slutte å "sutre".

Gammel 04-11-09, 21:36   #93
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Vet ikke hvor du leste "alle på FP er dumme og tror de er perfekte" inn i mitt utsagn om takhøyde.
Nei, jeg har ikke hørt den før. Visste ikke at "noen" har sutret over det før. Jeg har vært uenig, det trodde jeg at man fikk lov å være på FP. Sant, det er her den takhøyden kommer inn.

Du har selvfølgelig lov til å være uenig. Har ikke jeg det? Hæ? Hæ? Så det skal være takhøyt nok til at du kan ønske deg en ikke-kosemosete-tråd og snakke om ting du synes er kjipt, men så skal taket plutselig senkes når jeg kommer og oppfyller ønsket om å ikke kosemose og synes at du snakker tull?

Da skjønner jeg ikke hva du mener, Imma.

Gammel 04-11-09, 21:36   #94
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 638
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser absolutt humoren i Skremmerns liste, men jeg er litt lei av den. Det er de samme satt-på-spissen kommentarene som kommer hver gang, også skal man liksom bli litt flau hvis man kjenner seg igjen, og gjerne bortfoklare det med å trekke frem alle de punktene man ikke er perfekte på.

Jeg mener at de aller fleste her inne som ikke kjenner seg igjen i et eneste punkt i den lista allikevel føler seg hjemme her, og blir tatt godt i mot. Det som ikke blir tatt godt i mot er dårlig argumentasjonsteknikk og ubegrunnet synsing. Det er mange her inne jeg er dødsuenige med i haugevis med saker, men som jeg liker å diskutere med, fordi de tar en god argumentasjon.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:36   #95
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Jeg har vært borti fora som er de rene motstykkene til disse punktene (seriøst!), og jeg må si at der var nivået på argumentasjonen og evnen til å se ting fra flere sider adskillig lavere enn her inne.

Innlegget mitt var humoristisk ment, men jeg kan vel trygt påstå at jeg ikke har noe ønske om å være på fora som er ekstrem verken den ene eller andre veien. Det er veldig viktig å beholde nekene så vel som de schmarte, spør du meg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:37   #96
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

...eller sagt på en annen måte: Det skurrer at du mener at du ikke har lov til å være uenig pga. lav takhøyde, men samtidig blir sur fordi jeg er uenig.

Gammel 04-11-09, 21:38   #97
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg glemmer altså konsekvent å quote.

Gammel 04-11-09, 21:40   #98
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

...eller sagt på en annen måte: Det skurrer at du mener at du ikke har lov til å være uenig pga. lav takhøyde, men samtidig blir sur fordi jeg er uenig.

Det skurrer mer at du er så gretten mot en som mener at det er lav takhøyde.

Gammel 04-11-09, 21:40   #99
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg glemmer altså konsekvent å quote.

Ikke jeg.

Gammel 04-11-09, 21:41   #100
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Imma må da ha like rett til å bli sur som du? :tvinner strikken enda en runde rundt argumentet:

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:42.