|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Hva er et "offentlig kontor"? Vi er da mange som jobber i stat og kommune som aldri har særlig kontakt med folk flest, innebefattes disse arbeidsplassene også? Hos meg hender det en og annen bruker kommer innom, men det er kanskje en gang i uka, resten av tiden er det meg og pc som jobber.
|
|
|
#2 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Hvordan skal en kunne håndheve et slik forbud? Jeg ser poenget med en bevisstgjøring og oppfordringer, men ikke forbud. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg må bare si at jeg skjønner Skvetten godt! Jeg er helt for parfymeforbud innenfor offentlige sektor. At alle offentlige kontorer blir parfymefri, blir nok vanskelig å gjennomføre, men at de ansatte skulle hatt forbud, er en selvfølge. ALLE i helsesektoren skulle hatt både røyke og parfymeforbud. Uansett om man stapper munnen full av tyggis etter å ha tatt en røyk, stinker man. Det er direkte ekkelt, så man kan jo tenke seg hva en dårlig pasient vil føle. Æsj! Parfymnestinkende sykepleiere er like ekkelt. Mange allergikere reagerer på sterke lukter, men noen bare "må" ha parfymen sin på likevel. Allergi er så usynlig. Det hadde vært noe annet om man satt i rullestol. Da er jeg helt sikker på at alle hadde vært mer behjelpelige.
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?
For å si det sånn, sist gang jeg var hos tannlegen endte jeg i akuttmottaket på et større sykehus med cpap. |
|
|
|
#5 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg må innrømme at jeg ikke ante at noen kunne bli så syke av parfyme. Hva i parfymen er det som gir reaksjonen? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
De kjemiske forbindelsene rett og slett. Bland det hele med alt svineriet som er i parfyme, flyktige stoffer som borer seg rett i lungeveggene. |
|
|
|
#7 |
|
Superaktiv
Hva med rengjøringsmidler, hårsjampo osv? |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Superaktiv
Og hva med "tannlege-lukta" i seg selv? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ull-lue
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Parfymeforbud på offentlige kontorer?Jeg lurte også litt på dette med 'offentlige kontorer'.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmåter | |
|
|