Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå må dere forklare meg ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 20:08   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nå må dere forklare meg ...

Jeg er blant de som heller ikke ser problemet ved å gå fra barn på denne måten for en kort stund.

Joda, ting kan skje... bilen kan begynne å brenne, den kan bli stjålet etc. Men hvor stor er sannsynligheten?

Og ting kan jo skje hjemme også. Forlater man barnet på stua, mens man selv går på badet, så kan det begynne å brenne på stua, og det kan ta tid før men evt oppdager det. Og man kan segne om på badegulvet, og barnet er alene inne på stua.

Alt kan skje, hvor som helst, og når som helst.

Jeg ville gjort akkurat det samme som HI her, uten å tenke mer på det. jeg har forlatt små barn i bilen i korte øyeblikk, og jeg har forlatt små barn på stua, uten tilsyn, i noen små minutter. Man tar sine forhåndsregler, uansett hvor det er.

Det er jo ikke alle som tenker så langt at de tar forhåndsregler, og da kan jo ting fort gå galt.

En bekjent av oss var vitne til hvor galt det kan gå, og han grep inn i en livsfarlig situasjon, hvor foreldrene IKKE hadde tatt forhåndsregler.

Det var på parkeringent il OBS bygg. To barn satt i en varebil, mens faren var inne på butikken. Og her snakker vi ikke om en butikk hvor man stikker kjapt inn og har oversikt over bilen.

I tillegg hadde denne mannen en lighter liggende i bilen, og den fikk jo ungene tak i...

Da min bekjente gikk forbi bilen, så så han at barna holdt på med denne lighteren, og han fikk bange anelser. Han gikk videre, men snudde seg for å se, og da brant det faktisk i bilen...

Min bekjente fyker tilbake tilbake til bilen, som han da finner låst. Ungene har selvfølgelig fått panikk, så de får ikke åpnet dørene.
Til alt hell så er det en liten glippe i et vindu på bilen, såpass at han får fingrene inn, og bruker all sin kraft på å presse vinduet ned såpass mye at han får hånda inn og åpnet døren, og fikk ungene i sikkerhet.

Dette er jo et godt argument for å IKKE gå fra barn i bilen, og selv jeg som faktisk forlater mine i bilen, ville ikke gjort dette på denne plassen, siden det ikke er mulighet til å se bilen inne fra butikken.

Men, om denne faren hadde sørget for å ikke ha en lighter liggende å slenge i bilen, så ville situasjonen være unngått. Og om han hadde latt vær å låse bilen, så hadde folk kommet seg inn lettere også, for å redde barna.

Brannen ble slokket, og faren ble funnet, og han takket ikke en gang min bekjente for at han reddet barna...
Min bekjente på sin side fikk hederlig omtale i avisen, og lettere brannskader på begge hendene av denne hendelsen.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:41.