|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#62 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nå må dere forklare meg ...
|
|
|
#64 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nå må dere forklare meg ...En ting JEG tenker litt nervøst over når jeg er inne i butikken og barna sitter i bilen, er om jeg feks. skulle få et illebefinnende eller noe og ingen vet at barna sitter i bilen. Nå er jo seksåringen stor da, heldigvis, men minsten er jo for liten til å gå ut av bilen selv og si fra. Men sjansen for at noe sånt skal skje er jo liten, allikevel stresser det meg noe vanvittig at ungene sitter alene i bilen om jeg bare skal inn for å kjøpe en melk, så jeg gjør det sjelden.
|
|
|
#66 |
|
Tankefull
|
Sv: Nå må dere forklare meg ...Branner og bilstjeling nevnes her, men min hovedgrunn til å ikke gå fra barn i bil er fordi jeg ikke stoler på at de blir i bilen. Mine er snart 2 år og 5 år. Når de er gammle nok til at jeg tørr å slippe de ut i det området vi er på uten tilsyn kan de få sitte litt i bilen uten tilsyn.
|
|
|
#67 |
|
flisespikker
|
Joda. Men på den annen side så kan du jo også få et illebefinnende mens du er hjemme alene med ungene. Og da er det jo hverken noen som kan hjelpe deg der, eller noen som kan ta seg av ungene. Man kan ikke gardere seg mot alt. (Jeg har tenkt på lignende selv, altså, men da når det gjelder å gå ut av huset mens Poden er hjemme alene. Det gjorde jeg ikke før han ble gammel nok til å betjene telefonen, og hadde nummer til flere i familien liggende tilgjengelig.)
|
|
|
#68 |
|
Bare sær
Det tenker jeg også.
|
|
|
#69 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
|
|
|
#70 |
|
Drømmer
|
Sist redigert av Chablis : 14-11-09 kl 21:05. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
flisespikker
|
Det jeg har tenkt med det "tenk om du blir overkjørt"-argumentet, er at dersom du setter barnet igjen i bilen og skal skikkelig skynde deg på butikken, og løper over veien, kanskje til og med mens du kikker tilbake på bilen annethvert sekund - så er det langt større risiko for at du blir overkjørt enn om du går rolig og langsomt med barnet på armen. Jeg går i alle fall langt roligere og forsiktigere over veien sammen med barn enn om jeg er alene (og særlig om jeg er alene og har det travelt).
|
|
|
#72 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#74 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: Nå må dere forklare meg ...Jeg lar barna sitte i bilen når jeg er inne på bensinstasjonen. Og jeg betaler ikke med kort ved pumpa for da får jeg ikke brukt Coop kortet mitt
|
|
|
#75 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Nå må dere forklare meg ...Jeg går ikke fra ungene i bilen, ennå. Min begrunnelse når det gjelder knerten er at noe kan skje som skremmer ham, og da vil det kunne ta litt tid før jeg får trøstet ham. Med snuppa er det at hun kommer seg løs fra setet sitt helt selv, og dermed kan hun finne på å gjøre noe hun ikke må (løsne håndbrekket, sette på sigarettenneren). Hun gjør svært sjelden slike ulovlige ting, men det har skjedd.
|
|
|
|
#76 |
|
can-jur
|
Jeg tenker også på det og jeg HÅPER AV HELE MITT HJERTE at det skjer inne i butikken og ikke i bilen på vei hjem
|
|
|
|
#77 |
|
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
Joda. Bare dra Coopkortet først, deretter bankkortet.
|
|
|
#78 |
|
Tankefull
|
Nææææh? Er det sant? Det visste jeg faktisk ikke. Gjelder dette trumf også kanskje? :sporer totalt av:
|
|
|
#79 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Nå må dere forklare meg ...Når jeg tenker meg om så sitter de to minste i bilen alene hver eneste gang vi henter storebror sist. Tanken på å håndtere alle tre ut av og inn i bil, på en trang og uoversiktlig og mørk parkeringsplass, med en minstemann som har en litt ustadig sans for humor for tiden (det kan plutselig være gøy å stikke fort av fra meg, for eksempel). en skoleport som ofte står åpen ut til parkeringplassen, en storebror som trenger mitt fokus og oppmerksomhet og dermed sørger for at jeg ikke kan ha øynene på de minste hele tiden.... Jeg blir svett bare av tanken.
|
|
|
#80 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Det er egentlig uansvarlig at en jobber mens den andre er hjemme alene med barna. Man burde ordne seg sånn at man aldri var alene med dem.
|
![]() |
|
|