Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Nå må dere forklare meg ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-09, 13:40   #1
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå må dere forklare meg ...

Følgende scenarie har nettopp funnet sted i Floksa hjemmet.

Storebror er invitert i bursdag.
Alle 3 guttene lesses inn i bilen og spennes fast i sine respektive seter.
Vi tar fatt på veien. Det er 1 mil å kjøre.
En mil etter en vei som er tungt traffikert av trailere.
En mil etter en vei som har en hjennomsnittshastighet 15 km/t OVER fastsatt fartsgrense, også på vinterføre.
En mil etter en vei som for dagen har snø og isdekke, snøfokk og tildels dårlig sikt.
En mil etter en vei som har svært høy ulykkesfrekvens, på vinterføre er det daglige utforkjøringer.
Vi kjører den milen vi skal og kommer vel fram.

Der stopper jeg bilen på parkeringsplassen der bursdagsbarnet bor,
stopper motoren,
setter bilen i gir,
drar på håndbrekket
og putter nøkkelen i lomma.
Jeg går ut av bilen, og tryner så det synger på isen ( )
knepper storebror løs, lar småbrødere sitte i bilen,
følger storebror de 30 meterene inn til bursdagsfesten,
hjelper han av med jakke og lue, sier hei til bursdagsbarnets foreldre,
før jeg returnerer til bilen, og kjører hjem.
Om 2 timer skal jeg gjøre samme turen for å hente storebror.

Jeg har forstått det dithen at 1 av disse handlingene er så ekstremt uansvarlig at det rykker i mange sett med fingre her inne.
Og jeg forstår faktisk ikke hvorfor.
Opplys meg.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:04   #2
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Når må dere forklare meg....

Du har ikke brukt økologisk diesel på bilen? Makan!

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:07   #3
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Ærlig talt - tenk å gå ut av bilen uten å ta på broddene først!

Gammel 14-11-09, 14:09   #4
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvilken rekkefølge hilste du på foreldrene i? Om du hilste på mannen først så kan det skape intriger kanskje?

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:09   #5
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Rykker ikke i fingrene. :har også forlatt unger i bil noen minutters tid:
Økodiesel

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:10   #6
Slettet bruker
Passiv

Standard

Åh, åh, åh ... jeg har det! Du kjører ikke tysk bil? Det er forkastelig!

Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:16   #7
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Du lot ikke barnet ditt ta av seg jakke og lue selv? Tsk, tsk. Putesying og umyndiggjøring!

Gammel 14-11-09, 14:16   #8
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hmf, bilen min går jo på tysk kildevann
Tross alt lizm

Gammel 14-11-09, 14:16   #9
Mauser
Frafallen

Mauser sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Men jeg er imponert over størrelsen på hjemmet ditt.

Gammel 14-11-09, 14:18   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det folk reagerte på var vel at du lot bilen stå på tomgang med baby alene i bilen, og det var ikke det som skjedde her.

Gammel 14-11-09, 14:29   #11
Mississippi
ull-lue

Mississippi sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Jeg syns det virker dårlig isolert ...

Gammel 14-11-09, 14:31   #12
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det folk reagerte på var vel at du lot bilen stå på tomgang med baby alene i bilen, og det var ikke det som skjedde her.

Nei, kontrollpanelet mitt bærer ikke synlig preg av at det var tomgang/nøkler i tenningen som fyrte folk av. Men det faktum at man går i fra barna i bilen.

Gammel 14-11-09, 14:35   #13
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Mauser, her.

Opprinnelig lagt inn av Mississippi, her.

Jeg syns det virker dårlig isolert ...

Alt er stort på landet.
Men råd til å isolere har vi ikke.

Måtte lese noen ganger før jeg skjønte hva dere mente.
Lar den stå jeg, til ære for nye lesere.

Gammel 14-11-09, 14:39   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En mil etter en vei ... ?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:43   #15
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hehe, ja, jeg satt og lurte på hvordan skal man kommentere det der? Jeg klarte ikke å finne en god måte, men det gjorde jo du.

Gammel 14-11-09, 14:43   #16
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

på MinaX.

Ellers reagerte jeg mest på at du kjørte 15 km over på dårlig føre.
Når det gjelder det å la unger sitte aleine i bil er jeg ikke fan, men det går greit når jeg ser bilen og ikke skal inn noen plass.

Gammel 14-11-09, 14:45   #17
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Du så vel de 2 andre fra der du sto regner jeg med. Ellers ville ikke jeg gått fra de 2 hvertfall.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 14:51   #18
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Hæ? Man kjører etter en vei, gjør man ikke.

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

på MinaX.

Ellers reagerte jeg mest på at du kjørte 15 km over på dårlig føre.
Når det gjelder det å la unger sitte aleine i bil er jeg ikke fan, men det går greit når jeg ser bilen og ikke skal inn noen plass.

Skulle jeg ikke kjørt på dårlig føre, måtte vi vært hjemme 6 mnd i året og barnehage og fritidsaktiviteter er utelukket. All mat måtte lages selv eller kjøpes inn i løpet av førsten på november
Jeg bor på landet, Vinterlandet.

Opprinnelig lagt inn av Minni, her.

Du så vel de 2 andre fra der du sto regner jeg med. Ellers ville ikke jeg gått fra de 2 hvertfall.

Nei, jeg så dem ikke.

Gammel 14-11-09, 14:53   #19
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Skulle jeg ikke kjørt på dårlig føre, måtte vi vært hjemme 6 mnd i året og barnehage og fritidsaktiviteter er utelukket. All mat måtte lages selv eller kjøpes inn i løpet av førsten på november
Jeg bor på landet, Vinterlandet

Det jeg reagerte på var ikke at du kjørte (så lenge du hadde byttet dekk da), men at du kjørte 15 km over fartsgrensen på dårlig føre.

Gammel 14-11-09, 15:06   #20
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører mest veien i hvert fall.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:32.