Sv: Hvor røde er norske journalister?
Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.
Hvis man så på valgsendingene i høst, var ikke inntrykket akkurat at de valgte saker for å fremme SV, Rødt og Ap. Utvalget av tema, settingene osv. så mer ut som de var utarbeidet av høyresidens partikontorer.
Nå vet jeg ikke hvilken frasksjon du tilhører, men det er SV-ere som anser Ap for å tilhøre høyresiden. Jeg kan derimot ikke si at jeg reagerte på temaene under valgkampen.
Opprinnelig lagt inn av Esme, her.
Bare se på dekningen av svineinfluensaen nå, det er jo bare hysteri og tøyseoppslag hele veien. Det er null samfunnsbevissthet på at man skal formidle viktig informasjon, de trykker bare sludder som selger.
Jeg er enig med deg i at journalister har svært lite greie på vitenskap og medisin, men jeg er villig til å tilgi dem det meste i svineinfluensasaken. Her er journalistene prisgitt informasjon fra Folkehelseinstituttet som jeg synes har opptrådd useriøst. Det var Folkehelseinstituttet som først kom på banen med skrekkscenarier med 10000 døde og at nærmest hele befolkningen ville bli slått ut. Når det offisielle Norge gir den tabloide pressen slik informasjon, er det ikke bare journalistene som fortjener pepper.
Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.
Mener du seriøst at media tier som negative saker om innvandring? De skriver da konsekvent negativt om innvandring og innvandrere? Når leste du sist en positiv historien i en avis om det flerkulturelle Norge?
Det er ikke meningen å gjøre dette til en innvandingsdebatt, og jeg er slett ikke enig med deg i at det konsekvent skrives negativt om innvanding. Jeg brukte eksemplet fra Göteborg, fordi jeg mener journalistene bevisst har latt være å rapportere om det. Omfanget av bilbrannene (i gjennomsnitt 4 biler hver natt i 3 uker er ikke normalt) var av en slik karakter at mediehusene hadde kjenskap til dette. Jeg setter spørsmålstegn ved om dette er et resultat av politisk overbevisning. Ikke at de bevisst tier om alt som har med innvandring å gjøre, men at de anser denne saken for å være uinteressant.
|